مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان میزان مصرف انرژی در سطح استان را سالانه ۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون کیلووات ساعت اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۹۳۶ میلیون کیلووات ساعت انرژی در همدان مصرف‌شده که یک چهارم کل مصرف سالانه بوده است.
کد خبر: ۴۶۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ 25 July 2017
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: مشترکان همدانی ۱۰۴ میلیارد تومان به شرکت برق استان بدهکار هستند.

به گزارشتابناک همدان، حاجی رضا تیموری اظهار داشت: در سطح کشور 33 میلیون مشترک برق و در سطح استان همدان نیز 705 هزار مشترک برق وجود دارد که اگر هر مشترک یک لامپ 100واتی را خاموش کند بیش از 3 هزار مگاوات صرفه جویی در مصرف انرژی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در استان همدان نیز اگر همین میزان صرفه جویی توسط مشترکان انجام شود به میزان 70 مگاوات یعنی 10 درصد از پیک بار استان کاسته می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از بدهی یک هزار و 41 میلیارد ریالی مشترکان برق همدانی به شرکت برق خبر داد و افزود: بیشترین میزان بدهی به شرکت برق در استان همدان مربوط به بخش خانگی با 381 میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه بعد از بخش خانگی  بهره‌برداران در بخش کشاورزی بیشترین میزان بدهی را دارند، گفت: در بخش کشاورزی به دلیل مصرف انرژی برای چاه‌های آب کشاورزی و چاه‌های آب شرب شهری و روستایی 237 میلیارد ریال بدهی دارند.

تیموری بدهی ادارات همدان به شرکت توزیع نیروی برق استان را 223 میلیارد ریال اعلام و عنوان کرد: در بخش صنعت نیز 66 میلیارد ریال و در حوزه سایر تعرفه‌ها که مجتمع‌ها و بخش‌های تجاری شامل آن می‌شود 134 میلیارد ریال بدهی وجود دارد.

وی با اشاره به مصرف بخش‌های مختلف اظهار داشت: بیشترین میزان مصرف برق در استان همدان مربوط به بخش خانگی و بخش کشاورزی است که بخش خانگی حدود 35 درصد و بخش کشاورزی 36 درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان میزان مصرف انرژی در سطح استان را سالانه 3 میلیارد و 550 میلیون کیلووات  ساعت اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال 96 تا کنون 936 میلیون کیلو وات ساعت انرژی در همدان مصرف شده که یک چهارم کل مصرف سالانه بوده است.

تیموری اظهار داشت: با توجه به فصل تابستان و گرمای هوا و استفاده از وسایل سرمایشی در این ایام میزان پیک بار کشور و به تبع آن استان همدان افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: در ماه جاری مشترکین خانگی و ادارات دولتی با تنظیم لوازم سرمایشی خود در درجه حرارت بین 23 الی 25  و استفاده از دور کند کولرهای آبی در ساعات پیک استان و تغییر ساعت کاری خود از ساعات اوج مصرف به ساعات دیگر می‌توانند این شرکت را در مدیریت پیک بار یاری رسانند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته بالاترین پیک بار استان در مرداد ماه اتفاق افتاده بود، گفت: امسال با توجه به افزایش دما و در پی آن افزایش مصرف مشترکین به نظر می‌رسد پیک بار استان در روزهای جاری باشد بنابراین رعایت مصرف و تعادل بار برای پایداری برق مستمر الزامی است که با مشارکت و همراهی مردم استان امکان‌پذیر است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار