مدیرکل تعمير، تجهيز و نوسازي مدارس استان همدان گفت: امروز عملیات اجرایی پنج مدرسه توسط بنیاد برکت و اداره كل نوسازی مدارس همدان در شهرستان رزن آغاز شد.
کد خبر: ۴۶۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸ 23 July 2017
مدیرکل تعمير، تجهيز و نوسازي مدارس استان همدان گفت: امروز عملیات اجرایی پنج مدرسه توسط بنیاد برکت و اداره كل نوسازی مدارس همدان در شهرستان رزن آغاز شد.

به گزارش فارس، فرزاد تیموری در آغاز عملیات اجرایی پنج مدرسه توسط بنیاد برکت با بیان اینکه بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کل کشور بیش از یک‌هزار مدرسه در مناطق محروم خواهد ساخت، اظهار کرد: ساخت  40 مدرسه در استان همدان توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پیش‌بینی شده که از این تعداد 25 مدرسه در استان همدان به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: در شهرستان رزن توسط بنیاد برکت ساخت 6 مدرسه پیش‌بینی شده که از این تعداد دو مدرسه به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی چهار مدرسه دیگر نیز امروز آغاز  شد.

مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان با اشاره به ساخت 6 مدرسه در شهرستان رزن گفت: در شهرستان رزن دو مدرسه روستاهای نوار و جامیشلو توسط این بنیاد به بهره‌برداری رسیده و امروز نیز کلنگ چهار مدرسه شامل مدرسه هفت کلاسه روستا گندوز، مدرسه سه کلاسه روستای سیراب، مدرسه دو کلاسه روستای کلیجه و مدرسه هفت کلاسه روستای عمان به زمین زده می‌شود که پیش‌بینی بر این است تمام این مدارس در سال آینده به بهره‌برداری برسند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مدارس که در روستاها ساخته می‌شود در روستاهای محروم است و مدارسی که از نظر کیفیت فضای آموزشی وضعیت خوبی نداشته‌اند در دستور کار ساخت قرار گرفتند.

تیموری با بیان اینکه این مدارس با آخرین استانداردها احداث خواهند شد؛ اظهار داشت: مدرسه هفت‌کلاسه روستای کرفس دیگر پروژه‌ای بود که توسط نوسازی مدارس استان عملیات اجرایی آن آغاز شد.

 1700 متر مربع به فضای آموزشی شهرستان رزن اضافه خواهد شد

نماینده مردم شهرستان رزن در مجلس شورای اسلامی نیز با عنوان اینکه در بودجه سال جاری نسبت به احداث مدارس در کشور اعتبارات خوبی پیش‌بینی شده است گفت: امسال از طرف بنیاد برکت 18 کلاس درس به مساحت یک‌هزار و 700 متر مربع در شهرستان رزن ساخته خواهد شد.

حسن لطفی با بیان اینکه تلاش شده تا این 18کلاس درس در روستاهای محروم و مدارسی که فضای مستحکمی ندارند ساخته شوند افزود:  برای ساخت این مدارس بیش از 3 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود برای ساخت هر کلاس 125 میلیون تومان اعتبار هزینه شود، افزود: در بودجه سال جاری شهرستان رزن بیش از 4 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه تعلیم و تربیت در زمینه فرهنگی، آموزشی، دیوارکشی مدارس، ساخت سرویس بهداشتی و سیستم گرمایشی اعتبار پیش‌بینی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار