سردار مهدیان‌نسب با بیان اینکه از سال‌های گذشته هیچ‌ موردی از سوی گردشگران مبنی بر وجود ناامنی و سرقت در همدان گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: تنها مسأله نگران‌کننده افزایش آمار تلفات جاده‌ای استان است که باید تدبیری برای این امر اندیشیده شود.
کد خبر: ۴۶۵۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸ 23 July 2017
فرمانده انتظامی استان همدان از انهدام 29 باند شبکه تهیه و توزیع مواد مخدر در همدان خبر داد و گفت: 2.5 تن مواد مخدر در سطح استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيش از 60 درصد افزایش را نشان مي‌دهد.

به گزارش فارس، سردار حاجی‌محمد مهدیان‌نسب در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه استان همدان، با اشاره به نقش بی‌بدیل رسانه در امنیت اجتماعی اظهار کرد: استان همدان از امنیت مطلوبی برخوردار است که این مهم با همکاری اصحاب رسانه محقق شده است.

وی با بیان اینکه امنیت رکن رکین همه فعالیت‌های کشور از جمله فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است، گفت: وجود ریشه‌های معنوی در استان و پشتوانه خوب مردمی و رسانه‌ای بستری را فراهم کرده که همدان در زمینه امنیت زبانزد باشد.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه سخنانش همدان را در حوزه سلامت اداری و پاسخگویی به مطالبات مردم جزو استان‌های پیشتاز دانست و افزود: همدان به عنوان چهارراه محورهای مواصلاتی غرب، جنوب و مرکزی، هم معبر است، هم مقصد که این موضوع بار وظایف پلیس را سنگین می‌کند.

وی در ادامه از کشف دو فقره قاچاق در شهرک صنعتی بهاران و شهرستان بهار خبر داد و افزود: در این عملیات بیش از 20 میلیون ترامادول به ارزش 15 میلیارد تومان کشف شد.

سردار مهدیان‌نسب با بیان اینکه از سال‌های گذشته هیچ‌ موردی از سوی گردشگران مبنی بر وجود ناامنی و سرقت در همدان گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: تنها مسأله نگران‌کننده افزایش آمار تلفات جاده‌ای استان است که باید تدبیری برای این امر اندیشیده شود.

وی مواد مخدر، فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی را موضوعات تهدیدی و نگران‌کننده دانست و در ادامه به استفاده از مواد انفجاری در نیمه‌های شب در مراسم عروسی و ایجاد مزاحمت در عروسی‌ها اشاره کرد و گفت: از این پس مزاحمان به پلیس امنیت اجتماعی احضار می‌شوند و با آنها برخورد صورت خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی استان همدان از برخورد با سرعت غیر مجاز خودروها به خصوص در اواخر شب خبر داد و با اشاره به نصب دوربین کنترل سرعت در سطح شهر افزود: تاکنون 96 دوربین در همدان نصب شده است.

وی با اشاره به رصد تخلفات از سوی سیستم مانیتورینگ مرکز راهور ادامه داد: در میدان کولاب و مسیر گنجنامه 12 دوربین تعبیه شده است.

سردار مهدیان‌نسب با بیان اینکه استقرار سامانه‌های هوشمند نظارتی در همدان کم است؛ تصریح کرد: نیروی انتظامی این آمادگی را دارد در ساختمان‌ها به ویژه مجتمع‌های مسکونی به صورت رایگان، دوربین‌ نصب کند.

وی با اشاره به پلمب 70 مرکز عرضه قلیان در همدان گفت: هر چند باید مرکز بهداشت در این موضوع ورود کند اما نیروی انتظامی نیز در این عرصه وارد شده و با خودروهای عرضه‌کننده قلیان برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی استان همدان درباره ماجرای درگیری پلیس‌ راه و بخشدار جوکار و فرماندار ملایر نیز با بیان اینکه ماجرا فیصله پیدا کرده و ما هم رضایت دادیم، خواستار توجه به این مهم شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از کاهش میزان جرائم استان از سال 91 خبر داد و افزود: سال گذشته در زمینه وقوع جرائم با کاهش 21 درصدی مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه استان همدان در حوزه اعتیاد وضعیت بدی ندارد و جزء رتبه‌های برتر قرار ندارد، افزود: امسال 2.5 تن مواد مخدر در سطح استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 60 درصد افزایش کشف را نشان می‌دهد.

مهدیان‌نسب با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه پنهان‌کاری در حوزه انتظامی استان وجود ندارد، اظهار کرد: اگر مسائلی مطرح نمی‌شود بنا به منع قانونی و ممانعت از ایجاد تشویش اذهان عمومی است.

وی با رد افزایش قتل در استان، گفت: متأسفانه فوت‌های مشکوک افزایش یافته که با بررسی‌ها لازم بعدها هم مشخص شده که اغلب آنها قتل نبوده است؛ ضمن اینکه صد درصد جرائم جنایی در استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه برخی از علائم راهنمایی رانندگی قدیمی شده، برخی نیاز به جابجایی داردو برخی نیز باید برداشته شود، اظهار داشت: از پلیس راهور می‌خواهم در این زمینه ورود کند.

وی در ادامه با اشاره به نتایج خوب اجرای طرح کرامت در شهرستان ملایر گفت:  پس از پایان این طرح در این شهرستان، پیشنهاد می‌شود زمینه اجرای آن در همدان به خاطر بالا بودن حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن مهیا شود.

مهدیان‌نسب از اجرای 17 عملیات فراستانی با همکاری استان‌های دیگر برای مقابله با قاچاقچیان در غرب کشور خبر داد و گفت: 29 باند شبکه تهیه و توزیع مواد مخدر را نیز منهدم کرده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار