استاندار همدان با بیان اینکه آمار اشتغال استان، آمار بنده نیست، آمار مرکز ایران است گفت: مرکز ایران برای همه کشور آمار ارائه می‌دهد و بنده هم از زمان آمارگیری آنها خبر نداشته‌ام.
کد خبر: ۴۶۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸ 23 July 2017
استاندار همدان با بیان اینکه آمار اشتغال استان، آمار بنده نیست، آمار مرکز ایران است گفت: مرکز ایران برای همه کشور آمار ارائه می‌دهد و بنده هم از زمان آمارگیری آنها خبر نداشته‌ام.

به گزارش تسنیم، محمدناصر نیکبخت در همایش مجمع متخصصان همدان اظهار داشت: ترکیب مجمع، ترکیبی شایسته از صاحبان تخصص است که می‌تواند مفید باشد.

وی با بیان اینکه سمن‌ها را تنها روی کاغذ و در حد شعار نمی‌بینیم عنوان کرد: زمانی که سمن‌ها را تهدید میشناختند، گذشته در این دولت 157 سمن تاکنون مجوزدریافت کرده‌اند و46 سازمان در حال دریافت مجوز هستد.

نیکبخت با اشاره به فعالیت اغلب 397 سمن استان بیان کرد: سمن‌های حوزه محیط زیست و سلامت بسیار به کمک استان آمده‌اند ضمن اینکه مجمع متخصصان همدان می‌تواند به عنوان یک سمن برتر دیده شود زیرا متخصصان جمیع رشته‌ها را در خود دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه مجمع متخصصان استان که سازمانی غیر انتفاعی، غیرسیاسی و غیر دولتی و بهترین فرصت برای استفاده مدیران است مطرح کرد: از این مجمع به خوبی می‌توان برای توسعه استان بهره گرفت ضمن اینکه این مجمع باید فعال تر باشد و با سازمان‌های اداری نیز رابطه دوطرفه و متقابل ایجاد کرده و هم‌افزایی‌ها را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه بدترین آسیب برای سمن‌ها این است که طرح موضوع کنند و مسئول بی توجهی کند گفت: دوران دفاع مقدس و جنگ را مردم بدون خط‌کشی به خوبی اداره کردند و امیدواری زمانی ایجاد می‌شود که کار را بر عهده مردم بگذاریم، اگر قرار باشد بگوییم ما همه کار بلدیم و به هیچ فکری هم نیاز نداریم دچار اشتباه هستیم.

نیکبخت با تأکید بر اینکه ما به متخصصان، سمن‌ها و فکر آنها برای توسعه استان نیاز داریم بیان کرد: برای طرح‌های خود از دولت بودجه بخواهید، از مجمع تقاضا دارم تا علت و علل عدم تمایل مردم همدان به سرمایه گذاری را مورد بررسی قرار دهند ضمن اینکه اگر در بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته در استان به شخصه ورود پیدا نمی‌کردم کار به پیش نمی‌رفت.

استاندار همدان با طرح این موضوع که نمی دانم چرا از سرمایه گذاری در همدان استقبال نمی شود اظهار داشت: همدان شرایط دستیابی به توسعه پایدار را دارد ولی بازگشت واحدهای تعطیل شده و ساخت واحدهای جدید کار آسانی نبود.

نیکبخت تصریح کرد: به رغم مزیتهای بسیاری که در حوزه گردشگری استان وجود دارد، سال 93 با ورود گردشگران عید فطر مشخص شد که در حوزه اسکان گردشگران در استان نقص وجود دارد همچنین مجموعه‌های گردشگری استان مانند سراب گاماسیاب یا سراب گیان که می‌توانند پایه گردشگری باشند به حال خود رها شده بودند.

وی با تأکید بر اینکه باید برای داشته‌های خود برنامه‌ریزی کنیم تصریح کرد: در دنیا نظیر غار علیصدر و شهر جهانی سفال را نداریم است پس باید به حوزه توسعه استان ورود یافته و برای آن برنامه بچینیم.

استاندار همدان اعلام کرد: در همه کارگروه‌های مرتبط استان مانند کارگروه‌های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی از  مجمع متخصصان استان دعوت شود.

نیکبخت با بیان اینکه زیرساختها برای توسعه استان آماده است و تنها به همت و برنامه نیاز است گفت: زمانی به متخصصان، کم توجهی شد و کشور آسیب دید اما وقتی متخصص وارد موضوعی شود با برنامه ورود پیدا می‌کند و آن کار با سلامت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در نخستین جلسه شورای اداری مجمع متخصصین را به مدیران معرفی می‌کنم عنوان کرد: دکتر پورمختار تا کنون 5 سرمایه گذار را به استان معرفی کرده که با 3 سرمایه گذار به توافق رسیده‌ایم و مذاکره‌ها نیز ادامه دارد.

استاندار همدان تصریح کرد: کسی می‌تواند اعتراض کند که در توسعه استان با معرفی سرمایه گذار مشارکت کند، آمار اشتغال استان، آمار بنده نیست، آمار مرکز ایران است که برای همه کشور آمار ارائه می‌دهد و بنده هم از زمان آمارگیری آنها خبر نداشته‌ام.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار