مشکلات عدیده از جمله قرار گرفتن در محدوده طرح ترافیک موجب شده تا رشد جمعیت در منطقه 12 تهران منفی شود.
کد خبر: ۴۶۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 22 July 2017
به گزارش تابناک : سالهاست که جمعیت منطقه 12 تهران با رشد منفی روبرو شده است. منطقه ای که از ابتدای انتخاب تهران به عنوان پایتخت مورد اقبال مردم بود و مرکز پایتخت محسوب می شد.
زمانی پایتخت تنها منطقه 12 فعلی بود. محلات قدیمی تهران از پامنار و بازار گرفته تا سنگلج و لاله زار همه در این منطقه قرار گرفته و روزگاری نه چندان دور بیشترین جمعیت را در خود جای داده بود.

اما بعد از انقلاب اسلامی و با گسترش شهر نشینی و توسعه تهران، منطقه 12 روزگاری برعکس سایر مراکز شهر ها پیدا کرد.

معمولا مراکز شهردا بخصوص پایتخت ها در کشورهای دیگر از مناطقی هستند که بیشترین اهمیت به آنها داده می شود. نوسازی، بهسازی و حفظ بافت تاریخی این مناطق از جمله اقدامات است.

اما اکنون در تهران عکس این روال جاری شده است. مرکز شهر تبدیل به منطقه اقتصادی شده و ادارات و مغازه های مختلف در آن ساکن شده اند. این روزها کمتر منزل مسکونی در منطقه 12 یافت می شود و همین امر منجر به شب مردگی مرکز پایتخت شده است.

شب مردگی که با غروب آفتاب در این منطقه حاکم می شود، موجبات جولان معتادان متجاهر را فراهم آورده و آنها با خیال راحت در کوچه و خیابان های این منطقه از تهران به مصرف مواد مشغول هستند.

به عقیده شهرداری تهران یکی از عوامل کوچ شهروندان از منطقه 12 قرار گرفتن این منطقه در محدوده طرح ترافیک است. آنها معتقدند که همین امر سختی زندگی و تردد برای ساکنان را فراهم آورده و شهروندان را از منطقه فراری داده است.

به همین منظور مازیار حسینی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: با توجه به مصوبه شورای ترافیک شهر تهران از این به بعد ساکنان این منطقه می توانند از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه - که شروع طرح ترافیک است- تا ساعت ۸ یک بار به ‌راحتی از منطقه خارج شوند.

وی افزود: این منطقه تاریخی از جمله مناطق شهر تهران است که در سال‌های اخیر برخلاف سایر مناطق ۲۲گانه پایتخت، رشد منفی جمعیتی داشته است.

حسینی ادامه داد: یکی از دلایل گریز جمعیت از این منطقه - که در بررسی‌های ما مشخص شد- وجود طرح ترافیک بود. در واقع این طرح رفت و آمد مردم و ساکنان این منطقه را سخت کرده بود.

وی تاکید کرد: اگر لازم باشد در آینده امکانات بیشتری را برای این منطقه در نظر بگیریم با نتایجی که از اجرای این طرح به دست می‌آید، این تسهیلات را ارائه خواهیم داد.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار