امام جمعه نهاوند با بیان اینکه آمریکا ائتلاف عربی را به بهانه تروریسم علیه کشور ما به راه انداخته است، اضافه کرد: آمریکا می گوید ایران از تروریسم حمایت کرده در حالیکه ما از مظلومان حمایت می کنیم و این چیزی است که برای این کشور قابل درک نمی باشد.
کد خبر: ۴۶۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲ 21 July 2017
امام جمعه نهاوند گفت: انقلابی بودن برای مقابله با تهدیدهای آمریکا و ایستادگی در برابر عربده های استکبار نیاز امروز جامعه و کشوراست که باید از سوی مردم و مسوولان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه نهاوند با اشاره به تهدیدهای اخیر آمریکا گفت: آمریکا فکر می کند با عربده کشیدن و تهدید می تواند مردم انقلابی ما را بترساند و آنها را به انفعال بکشاند.

وی با اشاره به بد عهدیهای اخیر آمریکا و وضع تحریمهای جدید گفت: آمریکا نسبت به تعهدات خود در زمینه برجام بدعهدی کرده و تحریمهای جدیدی را علیه کشورمان وضع کرده که لازم است مسوولان و مجلس متناسب با آن واکنش نشان دهند.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه آمریکا ائتلاف عربی را به بهانه تروریسم علیه کشور ما به راه انداخته است، اضافه کرد: آمریکا می گوید ایران از تروریسم حمایت کرده در حالیکه ما از مظلومان حمایت می کنیم و این چیزی است که برای این کشور قابل درک نمی باشد.

مغیثی نیا گفت: اگر ایران نبود امروز بغداد و دمشق سقوط کرده بودند و داعش کشور ما را نا امن کرده بود اما کشورمان تصمیم گرفت برای جلوگیری از کشیده شدن جنگ به داخل کشور در خارج از مرزها با او مقابله کند که در این زمینه موفق بوده است.

وی در خصوص نظر ایران در رابطه با تمامیت ارضی کشور عراق نیز گفت: تمامیت ارضی عراق خواسته ایران است و سیاست ما در قبال داعش این است که این گروه تکفیری باید تا آخرین نفرشان از بین بروند .

** شایسته سالاری و انقلابی گری در کابینه دولت دوازدهم ملاک قرار گیرد

خطیب جمعه نهاوند در ادامه خطبه های خود با اشاره تشکیل کابینه دولت دوازدهم گفت: کابینه دولت دوازدهم باید چند ویژگی را داشته باد که اولین ویژگی آن شایسته سالاری و استفاده از نیروهای توانمند می باشد.

وی افزود: دولتمردان با یک مدیریت جهادی کمر به رفع مشکلات مردم و حل مشکلات اقتصادی و بیکاری ببندند و در این راه از هیچ کوششی دست برندارند.

وی ساده زیستی را از دیگر ویژگیهای کابینه جدید عنوان نمود و گفت: اگر وزیری ساده زیست نباشد نمی تواند درد مردم را درک کند و برای حل آنها اقدامی نماید که در این زمینه شهید رجایی بهترین الگو برای دولتمردان می باشد.

امام جمعه نهاوند انقلابی بودن و ولایتمداری را از دیگر شاخصه های کابینه دوازدهم ذکر کرد و گفت: کابینه باید انقلابی بوده و در برابر تهدیدهای آمریکا ترس و واهمه ای را به خود راه ندهد و علاوه بر آن نیز ولایتمدار باشند.

وی در پایان خطبه های خود با اشاره به مراسم حج امسال نیز گفت: حج یک اجتماع عظیم مسلمانان است که لازم است ما در آن شرکت نمائیم و مسوولان هم گفته اند که شرایط لازم را براب حضور حجاج فراهم می سازند.

قابل ذکر است که اخیرا رئیس جمهور آمریکا، ایران را به عنوان تروریسم و حامی گروه حزب الله در لبنان و همچنین حمایت از دولت بشار اسد متهم کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار