امام جمعه تویسرکان با اشاره به اینکه قرآن می‌فرماید اگر تقوی را رعایت کنید و به دستورات حاکم اسلامی توجه کنید، پیروز هستید، تاکید کرد: در مقابل تحریم‌ها باید تولید ملی را تقویت کرده و اقتصاد مقاومتی را انجام دهیم.
کد خبر: ۴۶۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲ 21 July 2017
امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه دشمن درجه یک ما اسرائیل و آمریکا است، گفت: با اینکه برجام را امضا کردند و برای آن اصرار داشتند اما از روزی که برجام امضا شد، دبه کردند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی در نماز جمعه این هفته تویسرکان در ادامه مباحث خود در خصوص اقتصاد اسلامی، اظهار کرد: ربا جامعه را ویران و اقتصاد را فلج می‌کند، قرآن می‌فرماید مبادله مال باید مورد رضایت طرفین و شرع مقدس باشد.

وی افزود: اگر مبادلات یک جامعه درست نباشد آن جامعه و افراد آن بیمار و کار آن‌ها به مردن خواهد کشید، اگر به جای اقتصاد پویایی مفید در جامعه ربا جریان داشته باشد توده مردم از زندگی و تجارت لذت نخواهند برد.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به معامله سلف، بیان کرد: این معامله یک معامله اسلامی و جزو عقود اسلامی است و معنای آن پیش‌خرید محصولات تولیدی به قیمت معین است، برای مثال پول الان گندم را می‌دهیم و دو ماه دیگر که تولید می‌شود آن گندم مربوط به بنده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های مفید برای تامین سرمایه درگردش این نوع از عقود اسلامی است، عنوان کرد: کالایی که می‌خواهیم تولید کنیم و برای تهیه مواد اولیه آن مشکل داریم در ابتدا کالا از قبل فروخته می شود و سپس تولید کالا آغاز می‌شود و کار تولیدکننده و کسی که نقدینگی بالایی دارد راه می‌افتد.

موحدی اضافه کرد: این نوع از معامله شرایطی دارد از جمله این که زمان دقیق تحویل کالای مورد نظر باید مشخص باشد و کسی که کالایی را به سلف خریده نمی‌تواند آن را بلافاصله بفروشد و باید آن زمان مقرر سپری شده و سپس کالا به شخصی ثالث فروخته شود.

وی در خطبه دوم نماز جمعه تویسرکان با اشاره تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تاکید کرد: دشمن درجه یک ما اسرائیل و آمریکا است، با اینکه برجام را امضا کردند و برای امضای آن اصرار داشتند اما از روزی که برجام را امضا کردند دبه کردند.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به اینکه قرآن می‌فرماید اگر تقوی را رعایت کنید و به دستورات حاکم اسلامی توجه کنید، پیروز هستید، تاکید کرد: در مقابل تحریم‌ها باید تولید ملی را تقویت کرده و اقتصاد مقاومتی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: اگر با کالای قاچاق و واردات بی‌رویه مقابله کنیم، اقتصاد کشور رونق خواهد گرفت؛ بعضا  کالاهایی وارد کشور می‌شود که انسان متعجب می‌شود، ورود این کالاها به معنای بیکاری و رکود و از بین رفتن ارز کشور است که باید با آن مقابله شود، دولت باید سازوکاری را در این خصوص تبیین کند.

موحدی تصریح کرد: از سه‌شنبه ماه ذی‌القعده شروع می‌شود، کسانی که می‌خواهند تجدید نظری در اعمال خود داشته باشند، فرصت مغتنمی است؛ در این ماه اعمال خاصی وجود دارد که امیدواریم همگی از فضائل آن بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به ولادت حضرت معصومه(ع) و روز دختر، اظهار کرد: الگوی دختر اسلامی حضرت معصومه(ع) است و به شفاعت ایشان همه شیعیان وارد بهشت خواهند شد، به جهت جایگاه ایشان امام کاظم(ع) او را مادر خودش معرفی می‌کند.

امام جمعه تویسرکان ادامه داد: دختر در خانواده مسلمان به معنای کانون توجهات است و پدران و مادران موظف هستند نسبت به دختر توجه خاصی داشته باشند، دختر باید از محبت سیراب شود.

وی در پاسخ به کسانی که می‌گویند حج را تعطیل کرده و به فقرا بپردازید، تصریح کرد: سالانه چند ده میلیارد توسط خانواده‌های ایرانی در اروپا و ترکیه هزینه شده و اگر یک دهم آن را خرج فقرا می‌کردند مشکلات حل می‌شد، کسانی که می گویند حج را تعطیل کنید و به فقرا برسید، امام صادق(ع) می‌فرماید یک حج از خانه مملو از طلا که انسان آن را به فقرا دهد بهتر است، ثوابش از آزادی 70 فقیر بیشتر است.

موحدی با اشاره به روز تویسرکان، عنوان کرد: با توجه به سالروز عملیات مرصاد و نقش محوری رزمندگان تویسرکان در این عملیات، پنجم مرداد روز تویسرکان نام گذاشته شده است تا به داشته و توانایی‌ها بیشتر توجه داشته باشیم، سردار فضلی در مراسمی که در این روز در جوار مرقد حیقوق نبی برگزار خواهد شد سخنرانی خواهند کرد و از افتخارآفرینان اهل تویسرکان و خانواده معظم شهدا تقدیر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات مرصاد در مقابل حمله منافقین صورت گرفت و گردان تویسرکان نقش بسزایی در زمین گیر کردن منافقین داشتند، 38 شهید تقدیم انقلاب شد و با این عملیات ضربه مهلکی به آن ها وارد شد، امیدواریم به زودی منافقین و اربابان آن ها یعنی آمریکا روانه جهنم بفرمایند.

امام جمعه تویسرکان در پایان با توجه به گرمای هوا مردم تویسرکان را به صرفه جویی در مصرف برق و آب دعوت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار