هر چند بسیاری از برندهای معروف دنیا از محتوای ویدئویی برای پیشبرد استراتژی بازاریابی خود استفاده می‌کنند. اما در این میان برند ردبول با ایجاد تحولی بزرگ در روند بازاریابی ویدئویی موفق شده است توجه همه را به خود جلب کند. در ادامه به بررسی روند تغییر استراتژی بازاریابی ویدئویی برند ردبول می‌پردازیم.
کد خبر: ۴۶۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴ 20 July 2017
هر چند بسیاری از برندهای معروف دنیا از محتوای ویدئویی برای پیشبرد استراتژی بازاریابی خود استفاده می‌کنند. اما در این میان برند ردبول با ایجاد  تحولی بزرگ در روند بازاریابی ویدئویی موفق شده است توجه همه را به خود جلب کند. در ادامه به بررسی روند تغییر استراتژی بازاریابی ویدئویی برند ردبول می‌پردازیم. 

با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در سال‌های آینده، داشتن یک استراتژی قوی برای بازاریابی ویدئویی رمز موفقیت در دنیای امروز است. بنابراین در کنار برندینگ، داشتن یک استراتژی بازاریابی مناسب نیز اهمیت زیادی خواهد داشت. 

هر چند بسیاری از برندهای معروف دنیا از محتوای ویدئویی برای پیشبرد استراتژی بازاریابی خود استفاده می‌کنند. اما در این میان برند ردبول با ایجاد تحولی بزرگ در روند بازاریابی ویدئویی موفق شده است توجه همه را به خود جلب کند. در ادامه به بررسی روند تغییر استراتژی بازاریابی ویدئویی برند ردبول می‌پردازیم.

در سال‌های گذشته محتواهای ویدئویی برند ردبول بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده است. به عنوان مثال سقوط آزاد Felix Baumgartner از ارتفاع ۱۲۸ کیلومتری که مربوط به پروژه ردبول استراتوس بود، نمونه‌ای از این ویدئوها است. پخش زنده این ویدئو در ۱۴ام اکتبر سال ۲۰۱۴ بیش از ۹٫۵ میلیون بازدید را به خود اختصاص داد و همزمان در یوتیوب نیز رکورد بیشترین بازدید ویدئو را ازان خود کرد. با توجه به مثال فوق می‌توان یکی از دلایل موفقیت بازاریابی ویدئویی برند ردبول را جذابیت و هیجان انگیز بودن محتوای آن دانست.

بازاریابی ویدئویی برند ردبول

اگر نگاه دقیقی به نرخ بازدید محتواهای ویدئویی که برند ردبول برای پیشبرد استراتژی بازاریابی خود تهیه می‌کند داشته باشید. متوجه خواهید شد که در ۹ ماه از سال گذشته این برند رتبه اول میزان بازدید از ویدئوهای یوتیوب را به خود اختصاص داده است. البته لازم به ذکر است که در سه ماه اولیه سال نیز با واگذاری رتبه اول به برند لگو، جایگاه دوم را کسب نموده است.

به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت هر چند محتوای ویدئویی برند ردبول ماهانه هزاران کامنت و میلیون‌ها بازدید به خود اختصاص می‌دهد. اما اگر بازخورد این ویدئوها به صورت بازه‌های زمانی چندین ماهه مورد بررسی قرار گیرد این میزان چندین برابر می‌شود. همین امر نیز باعث شده است که طی یک سال گذشته ویدئوهای این برند با بیش از ۲٫۵ میلیارد بازدید رتبه اول بازاریابی ویدئویی را ازآن ردبول کنند.

هر چند در نگاه اول ممکن است تنظیم استراتژی مناسب برای بازاریابی ویدئویی نسبتا ساده به نظر برسد. اما بررسی محتوای ویدئویی برند ردبول این موضوع را کاملا روشن می‌کند که ارائه ایده‌های جذاب برای تهیه‌ی محتوای مناسب و توجه به هیجانات و علاقه‌ی مخاطبان یکی از رموز موفقیت این برند محبوب است. 

زیرا از با استفاده از ترکیب معنا دار انرژی و هیجان موفق شده است کنترل ذهن مردم را به دست بگیرد. امروزه بسیاری از مردم برای انتشار ویدئوهای جدید از سوی این برند انتظار می‌کشند تا آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارند. این موضوع نشان‌دهنده این امر است که برند ردبول موفق شده است که جایگاه ویژه‌ای را در ذهن مشتریانش به خود اختصاص دهد.

رمز موفقیت استراتژی بازاریابی ویدئویی برند ردبول

همانگونه که می‌دانید درک نیاز و شناخت مشتری و پس از آن انتخاب لحن و شیوه‌ی مناسب برای انتقال پیام و معرفی محصول یکی از مهمترین اصولی است که در بازاریابی و فروش باید مورد توجه قرار گیرد. با توجه به این‌که برند ردبول، نوشابه انرژی زا ارائه می‌کند بنابراین بیشتر مخاطبان و مشتریان این برند، قشر جوان و ورزشکاران خواهند بود. از این رو انتخاب ورزش‌های هیجان‌انگیز و مسابقاتی که بیشتر مورد توجه قشر جوان و ورزشکار قرار می‌گیرد ایده‌ی فوق‌العاده‌ای برای تولید محتوای ویدیویی برای این برند است. 

همین ایده‌ی ناب و خلاقانه انتخاب شده توسط ردبول به یک مزیت رقابتی برای آن تبدیل شده است. از این رو بسیاری از بازاریابان ویدئویی معتقدند که اگر برندی قصد رقابت با ردبول را دارد باید با ایده‌ی بسیار متفاوت‌تری وارد میدان رقابت شود. زیرا در غیر این صورت شکست خواهد خورد.

امروزه دیگر برند ردبول تنها یک برند تولیدکننده نوشابه‌های انرژی زا نیست بلکه یک شرکت فعال در زمینه‌ی تولید رسانه‌های قوی نیز محسوب می‌شود. بنابراین می‌توان گفت روشی که ردبول در پیش گرفته است تنها یک استراتژی بازاریابی ویدئویی موفق نیست. بلکه یک روش کاملا متفاوت برای کسب درآمد و افزایش فروش و تبلیغات است. 

بنابراین می‌توان گفت این شرکت در صورت تمایل می‌تواند با در نظر گرفتن یک چشم‌انداز بلند مدت خدمات تولید محتوای ویدئویی برای تبلیغات را در اختیار سایر برندها نیز قرار دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار