عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز تاکید کرد: می توان جشنواره ای برای ارائه محتوا در راستای آشنایی مردم با حقوق شهروندی، وظایف شهروندان در حفظ و نگهداری اموال عمومی و بیت المال، تکریم ارباب رجوع و وظایف مسولان برگزار کرد.
کد خبر: ۴۶۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵ 20 July 2017
رئیس شورای شهر همدان گفت: مرکز همایش‌های قرآنی و بین المللی همدان ظرفیتی فرا استانی است.

به گزارش مهر، رضا میرزایی در کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان، مرکز همایش های قرآنی و بین المللی همدان را ظرفیتی فرا استانی بر شمرد و گفت: با توجه به سیاست گذاری شورا بر خودگردان بودن مرکز همایش های قرآنی و بین المللی همدان باید مدیریت شهری برنامه دقیق و مناسبی در این زمینه داشته باشد.

رضا میرزایی اضافه کرد: باید شهرداری با ادارات و دستگاه های اجرایی مکاتبات لازم را انجام داده و آمادگی خود را برای پذیرش برگزاری مراسم و همایش های این نهادها در مرکز همایش های قرآنی و بین المللی همدان اعلام کند.

برگزاری مراسم نهادهای استانهای غرب کشور در مرکز همایش های قرآنی و بین المللی همدان

میرزایی اضافه کرد: علاوه بر سازمان ها و ادارات و تشکل های مردمی استان همدان، نهادهای استانهای غرب کشور نیز می توانند مراسم و همایش های ملی را در این مرکز برگزار کنند و در این راستا شهرداری باید به خوبی مدیریت کرده و اقدامات لازم را انجام دهد.

میرزایی نیز از زحمات مجموعه معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان برای پیگیری اجرای پروژ های فرهنگی از جمله مرکر همایش های قرآنی و بین المللی تشکر کرد و افزود: شورای شهر همدان در دوره چهارم عملکرد خوبی داشته چرا که با توجه به شرایط و محدودیت منابع مالی شهرداری، توانسته وضعیت پروژه های تاثیر گذار شهری از جمله پیاده راه بوعلی، میدان میوه و تره بار جدید، مرکز همایش های قرآنی و بین المللی را تعیین تکلیف کرده یا به سرانجام برساند.

میرزایی اضافه کرد: شورای چهارم در زمینه ایجاد زیرساختهای فرهنگی به خوبی عمل کرده و عملکرد رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا طی این چهار سال قابل تقدیر است چرا که جهادی وار وارد شده و با جدیت پیگیر احداث فرهنگسراها و سالن های ورزشی بوده است.

باید از بخشی نگری بپرهیزیم

وی با اشاره به انتقادها بر احداث فرهنگسراها از سوی برخی افراد جامعه، اظهار داشت: باید از بخشی نگری بپرهیزیم چرا که در اجرای پروژه ها یا برنامه های شهری باید تمامی اقشار جامعه را مدنظر قرار داد.

رئیس کمیسیون بودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز سازماندهی و برنامه ریزی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان برای فعالیت فرهنگسراها را مطلوب ارزیابی کرد و از زحمات این مجموعه تشکر کرد.

حسین قراباغی گفت: باید در بخش های نرم افزاری فرهنگسراها نیز اقدامات شایسته ای انجام شود چرا که هزینه های هنگفتی صورت گرفته و باید از ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز تاکید کرد: می توان جشنواره ای برای ارائه محتوا در راستای آشنایی مردم با حقوق شهروندی، وظایف شهروندان در حفظ و نگهداری اموال عمومی و بیت المال، تکریم ارباب رجوع و وظایف مسولان برگزار کرد.

نرگس نورالله زاده ظرفیت مرکز همایش های قرانی و بین المللی همدان را مناسب دانست.

فعال بودن تمام فرهنگسراهای سطح شهر همدان

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهردار همدان نیز در این جلسه از فعال بودن تمامی فرهنگسراهای سطح شهر خبر داد و گفت: برگزار مراسم و برنامه ها در مرکز همایش های قرانی و بین المللی همدان شروع شده به گونه ای که بعضی از ادارات از این ظرفیت استفاده می کنند.

محمد قدیمی اضافه کرد: برای نخستین بار در استان در مرکز همایش های قرانی و بین المللی همدان مرکز کتابت قرآن کریم راه اندازی شده است.

قدیمی در ادامه به تشریح فعالیت های مرکز همایش های قراآی و بین المللی همدان پرداخت و از تدوین تفاهم نامه برای همکاری با اداره کل کتابخانه های استان با مرکز خبر داد.

در ادامه رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان از بخش های مختلف مرکز همایش های قرانی و بین المللی این شهر از جمله کتابخانه، قرائت خانه، مرکز کتابت قرآن کریم استان، سالن های همایش و پس از آن از روند تکمیل فرهنگسرای ولایت بازدید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار