معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان عنوان کرد: در حوزه امنیتی و انتظامی نیز ما از ضابطین قضایی به ویژه بسیج برای ناامن‌کردن محیط‌های آلوده به مواد مخدر در همدان استفاده می‌کنیم.
کد خبر: ۴۶۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵ 20 July 2017
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: ۲۰ کارگاه آموزش پیشگیری از مصرف مواد مخدر ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ سعید گلستانی اظهار داشت: برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر و آشنایی بیشتر افراد با این حوزه 20 کارگاه آموزشی ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان در سال 96 برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اعزام اساتید معاونت اجتماعی، جرم شناسی و مبانی حقوقی به کارگاه‌های آموزشی افزود: در این کارگاه‌های آموزشی افراد با مبانی جرم در حوزه مواد مخدر، علل و عوامل گرایش افراد به این جرم آشنا می‌شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان عنوان کرد: در حوزه امنیتی و انتظامی نیز ما از ضابطین قضایی به ویژه بسیج برای ناامن‌کردن محیط‌های آلوده به مواد مخدر در همدان استفاده می‌کنیم.

وی گفت: متاسفانه تولید مواد مخدر صنعتی بسیار آسان بوده و می‌توان حتی آنها را در آشپزخانه نیز تولید کرد به همین دلیل مناطقی که از نظر جرم، شیوع جرم و ظرفیت جرم آلوده محسوب می‌شوند توسط پلیس شناسایی شده و با همکاری بسیج و سپاه طرح جواد الائمه(ع) در این مناطق اجرا می‌شود.

گلستانی تصریح کرد: در طرح جوادالائمه(ع) که اجرای آن از سال 95 آغاز شده و امسال نیز ادامه می‌یابد توسط سپاه و بسیج افراد تولید و توزیع کننده مواد مخدر شناسایی شده و پس از آن مناطق آلوده پاک سازی می‌شوند.

 وی درباره طرح مقابله با عرضه قلیان در همدان نیز گفت: در حال حاضر سند جامع مبارزه با قلیان و دخانیات تهیه شده و به زودی در برخی استان‌های کشور اجرایی می‌شود .

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان تاکید کرد: این سند جامع به دادستان‌ها  و حوزه‌های قضایی ابلاغ شده تا در صورت مشاهده عرضه قلیان در مکان‌های عمومی و گردشی نسبت به انهدام آن اقدام کنند.

وی بیان کرد: در رابطه به قوانین سند جامع مبارزه با قلیان و دخانیات مکاتباتی با اصناف استان انجام شده تا از توزیع و ارائه آن توسط مغازه‌داران جلوگیری و با متخلفان برخورد شود.

گلستانی اظهار داشت: معمولا قلیان در تفرجگاه‌هایی مانند گنجنامه، سفره‌خانه‌ها و رستوان‌های اماکن گردشگری عرضه می‌شود که درصورت مشاهده با این اقدام با متخلفات برخورد می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار