مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با اشاره به اینکه بدون شک مردم مهمترین و موثرترین نقش را در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع بر عهده دارند، بیان کرد: منابع طبیعی بدون مشارکت مردم به تنهایی نمی‌تواند عرصه‌های منابع‌طبیعی را حفظ کند.
کد خبر: ۴۶۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵ 20 July 2017
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با تکذیب خبر آتش‌سوزی جنگل گیان نهاوند، گفت: حتی یک متر از جنگل گیان هم طعمه حریق نشده و اخبار انتشار یافته توسط رسانه‌ها صحت ندارد و و غیرقابل قبول است.

به گزارش ایسنا؛ اسفندیار خزایی اظهار کرد: پس از انتشار خبر آتش‌سوزی منطقه گیان نهاوند در فضای مجازی و پخش خبر از‌ رسانه‌های دیداری و شنیداری، با علم به صحیح بودن این موضوع صبح روز سه‌شنبه  به همراه فرماندار، بخشدار، رئیس منابع طبیعی نهاوند و شهردار گیان از جنگل گیان بازدید به عمل آمد.

وی با تأکید بر اینکه نباید به اخبار منتشره در شبکه‌های اجتماعی استناد کرد، افزود: تنها منبع درست برای بررسی حریق در جنگل‌ها و مراتع، یگان حفاظت منابع طبیعی است.

وی خاطرنشان کرد: منطقه گیان نهاوند به وسعت 200 هکتار ذخیره‌گاه گونه‌هایی زاگرسی نظیر زالزالک، انواع بادام‌های وحشی، کیکم، گونه‌های مقاوم به کم‌آبی همچون اقاقیا و درختانی نظیر بلوط ایرانی یا غربی است.

خزایی ادامه داد: اهالی منطقه گیان و مسئولان شهرستانی همواره همکاری و تعامل مطلوبی با محافظان منابع طبیعی برای جلوگیری از تخریب، تصرف و آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی داشته‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با اشاره به اینکه بدون شک مردم مهمترین و موثرترین نقش را در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع بر عهده دارند، بیان کرد: منابع طبیعی بدون مشارکت مردم به تنهایی نمی‌تواند عرصه‌های منابع‌طبیعی را حفظ کند.

وی یادآور شد: جنگل گیان به قطعه‌های کوچکتر تقسیم‌بندی شده و در بین قطعه‌ها «آتش‌بر» با هدف  پیشگیری، مقابله و جلوگیری از ادامه آتش‌سوزی در صورت بروز حریق ایجاد شده است.

خزایی با بیان اینکه بیش از 93 هزار هکتار مرتع و 22 هزار و 550 هکتار مناطق جنگلی در نهاوند وجود دارد، ادامه داد: مناطق جنگلی نهاوند در سراب گیان، گاماسیاب، فارسبان، سیاه‌دره و حاشیه جاده‌ها واقع شده است.

وی وسعت ذخیره‌گاه‌های جنگلی نهاوند را 5788  هکتار دانست و گفت: این ذخیره‌گاه‌ها دارای درختانی مانند بلوط، بادامک و گونه‌های گیاهی چون زالزالک، داغداغان و گلابی وحشی است.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون 8 هکتار از منابع طبیعی استان همدان طعمه حریق شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار