جانشین پلیس پیشگیری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در حال حاضر 5 هزار مغازه و منزل در پایتخت متصل به این دوربین است گفت: قرار است تجهیز پاسگاه‌ها رفته رفته در کل کشور به این دوربین‌ها اجرا شود.
کد خبر: ۴۶۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰ 19 July 2017
جانشین پلیس پیشگیری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: از مجموع یک‌هزار و 400 کلانتری در کشور 50 درصد از پاسگاه ها و کلانتری‌ها زیر پوشش طرح تحول كلانتري‌ها و پاسگاه‌ها قرار گرفته‌اند.

به گزارش فارس، سردار مهدی معصوم‌بیگی در حاشیه همایش سراسری روسا و فرماندهان کوپ انتظامی استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خط مقدم و هسته عملیاتی نیروی انتظامی کلانتری و پاسگاه‌ها هستند که تعامل شبانه‌روزی با آحاد مردم جامعه دارند.

وی با بیان اینکه بحث تحول کلانتری‌ها با فرمان مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا از سال گذشته ابلاغ شده است، افزود: برای اجرای این طرح تحول در کلانتری و پاسگاه‌ها در مرکزیت نیروی انتظامی شورای تحول کلانتری‌ها شکل گرفت که دبیر اجرای آن پلیس پیشگیری ناجاست.

جانشین پلیس پیشگیری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: هشت کمیسیون تخصصی در مرکز نیروی انتظامی برای اجرای طرح تحول پاسگاه‌ها تشکیل شد که مسوولیت هر کمیسیون با نیروهای معاونت ناجاست.

وی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر دستور جامعی برای طرح تحول کلانتری های سراسر کشور تدوین شده است گفت: خوشبختانه استان همدان در اجرای این طرح به طور سریع و پرشتاب تاکنون 28 پاسگاه را وارد این طرح کرده و در این تحول کتابی تحت عنوان «تحول کوپ» را تدوین کرده است.

معصوم‌بیگی با اشاره به اینکه در سطح کشور این طرح با قدرت و شتاب در حال پیگیری است خاطرنشان کرد: اولویت یکم نیروی انتظامی در این طرح توانمندسازی کارکنان نیروی انتظامی، خوشایند و زیباسازی کلانتری و پاسگاه‌ها، اصلاح فرآیند تسریع در امور خدمت رسانی به مردم است.

وی تصریح کرد: در طرح تحول پاسگاه‌ها قرار است موضوع فناوری به صورت ویژه در فراهم آوردن تجهیزات متناسب با ماموریت‌ها و خریداری دوربین البسه برای صیانت از حقوق شهروندی ورود یابد.

جانشین پلیس پیشگیری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در حال حاضر 5 هزار مغازه و منزل در پایتخت متصل به این دوربین است گفت: قرار است تجهیز پاسگاه‌ها رفته رفته در کل کشور به این دوربین‌ها اجرا شود.

وی در خصوص آموزش کارکنان نیروی انتظامی نیز بیان کرد: تمام مدیران خط اول ماموریت در تهران در قرارگاه راه‌اندازی شده تحت آموزش قرار گرفته‌اند و در گام بعد نیز چندین هزار مربی آموزشی زیر نظر آموزش‌های ناجا مامور آموزش در استان‌های کشور شده‌اند.

معصوم‌بیگی با اشاره به اینکه 18 دوره متمرکز در حوزه پیشگیری در مرکزیت ناجا امسال پیش‌بینی شده است اضافه کرد: از مجموع یک‌هزار و 400 کلانتری در کل کشور 50 درصد پاسگاه‌های کشور زیر بار طرح تحول قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه این تحول به نفع مردم است گفت: این تحول در ابعاد مختلف چون استانداردسازی رفتار همکاران انتظامی چابک‌سازی و افزایش مهارت می تواند انگیزه تحول در مرکزیت ناجا باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار