معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه در سال گذشته یکی از نقاط قوت استان تدبیر و هدایت درست استان بود که بسیاری از زائران را به سمت مرزهای چزابه و شلمچه هدایت کرد، گفت: امسال برخی از ایستگاه‌ها برای ما از اهمیت ویژه برخوردار است و امسال با توجه به بازگشایی مرز خسروی تعداد زیادی زائر از استان همدان به سمت کربلا سفر خواهند کرد که باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.
کد خبر: ۴۶۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲ 16 July 2017
معاون سياسي، امنيتي استاندار همدان با بيان اينكه مرز خسروي مسير تردد زائران همداني در ايام اربعين خواهد بود، گفت: زائران بدون صدور ويزا نمي‌توانند وارد خاك عراق شوند.

به گزارش ایکنا محمدابراهیم الهی‌تبار، معاون سياسي، امنيتي استاندار همدان، شنبه۲۴ تیرماه در جلسه برنامه‌ریزی، مدیریت و ساماندهی مراسم اربعین با بیان اینکه همدان یکی از استان‌های موفق در بحث پذیرایی از زائرین کربلا به حساب می‌آید، اظهار کرد: استان همدان یکی از مسیرهای تردد مسافران کربلا است که سال گذشته توانست در بخش خدمات‌دهی به زائرین خوش بدرخشد.

وی با بیان اینکه امسال نیز باید از تجربیات سال‌های گذشته در بخش خدمات‌رسانی به زائران کربلا بهره لازم را گرفت، افزود: آمریکا امروز امنیت خود را در مرزهایی خارج از مرزهای خود دنبال می‌کند و ما امروز امنیت را در خاکریزهای جنوب لبنان، سوریه و عراق دنبال می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه سربازان گمنام امام زمان(عج) در همه عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیروهای امنیتی با مشارکت نیروهای امنیتی عراق هر یک در داخل مرزهای خود تلاش زیادی کردند تا بتوانند امنیت را برای زائران فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ میلیون نفر زائر نیاز به امنیت فروان دارد تا از بروز حادثه تروریستی جلوگیری شود، گفت: شورای تامین در استان تلاش‌های بسیاری انجام داد تا امنیت زائران در طول سفر تامین شود و خوشبختانه موفق هم شد.

الهی‌تبار با بیان اینکه سال گذشته افرادی بودند که قصد راه‌اندازی ایستگاه صلواتی داشتند که هیچ فردی مسوولیت آن را نمی‌پذیرفت، افزود: فرمانداران هر شهرستان باید برنامه‌ریزی داشته باشند و اگر فردی قصد ایجاد ستاد جداگانه را داشت از تشکیل آن ممانعت کنند.

وی با اشاره به اینکه باید سیاست‌های کلی استان در زمان برگزاری مراسم اربعین بیان شود، خاطرنشان کرد: پذیرایی مراسم‌ها به عهده بخش مردمی خواهد بود چراکه اعتبار دولتی برای مراسم اربعین در نظر گرفته نشده و در این زمینه اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز می‌تواند در این زمینه همراهی سازنده‌ای داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه در سال گذشته یکی از نقاط قوت استان تدبیر و هدایت درست استان بود که بسیاری از زائران را به سمت مرزهای چزابه و شلمچه هدایت کرد، گفت: امسال برخی از ایستگاه‌ها برای ما از اهمیت ویژه برخوردار است و امسال با توجه به بازگشایی مرز خسروی تعداد زیادی زائر از استان همدان به سمت کربلا سفر خواهند کرد که باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه باید جلسات توجیهی با موکب‌داران برگزار شود و نکاتی که در سیاست‌های کلی مطرح شده برای افراد بیان شود، تصریح کرد: برای سفرهای هوایی که از طرف همدان در این ایام صورت می‌گیرد باید هماهنگی‌های لازم با مسوولان انجام شود.

الهی‌تبار با تاکید بر اینکه در سال گذشته مسافران و زائران بسیاری از استان تردد داشتند و در موکب‌ها اقامت کردند و امسال باید از این ظرفیت و پتانسیل استفاده شود، اظهار کرد: باید با سازمان میراث فرهنگی و امور گردشگردی هماهنگی صورت بگیرد تا با ایجاد بازارچه‌های محلی مسافران از سوغات همدان خریداری کرده و با فرهنگ استان بیش از گذشته آشنا شوند.

وی با بیان اینکه در بخش ترافیکی آسیب‌هایی در این زمینه وجود دارد و در برخی از مسیرها با مشکل مواجه هستیم، افزود: در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ پنج درصد کاهش تلفات جاده‌ای داشتیم که این رقم در سال گذشته نسبت به مدت مشابه نیز کاهش داشت و امسال نیز باید در این زمینه آمادگی و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه باید جلسه‌ای با پزشکی قانونی و دستگاه قضایی برگزار شود تا در خصوص افراد متوفی و صدور مجوز برای کفن و دفن آنها در اسرع وقت صورت گیرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه سال گذشته تعداد اندکی از زائران بدون داشتن ویزا و بیمه وارد خاک عراق شده بودند که در این سفر نیز فوت کردند و دردسرهای فراوان برای ما ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه سال گذشته دولت عراق از تحویل جنازه افراد به ایران خودداری می‌کرد که در نهایت با هر جنازه مقدار ۸۰ میلیون تومان هزینه به دولت عراق پرداخت شد، افزود: از زائران تقاضا می‌شود که بدون صدور ویزا از رفتن به خاک عراق خودداری کنند تا از به وجود آمدن مشکلات مشابه جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار