استارتاپ یا استارت آپ یک سرمایه‌گذاری به شکل کارآفرینی است که طی آن‌یک شرکت نوپا ایده‌ی جدیدی برای کسب‌وکار ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۴۵۹۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰ 13 July 2017
استارتاپ یا استارت آپ یک سرمایه‌گذاری به شکل کارآفرینی است که طی آن‌یک شرکت نوپا ایده‌ی جدیدی برای کسب‌وکار ارائه می‌دهد. 

به گزارشتابناک همدان؛ طبق تعریف استیو بلنک، پروفسور دانشگاه استنفورد، استارتاپ یک سازمان است که برای پیدا کردن یک مدل کسب‌وکار تکرارپذیر و مقیاس‌پذیر راه‌اندازی می‌شود. 

البته اختلاف بر سر تعریف استارتاپ زیاد است؛ اما نکته‌ی مشترک در همه‌ی آن‌ها این است که بر اساس یک ایده‌ی خلاقانه و جدید فعالیت آن‌ها آغاز می‌شود. 

این ایده‌ها بازار نیازمندی‌ها را هدف قرار می‌دهند و با ارائه‌ی یک محصول یا خدمات جدید و استفاده از تکنولوژی، خیلی سریع رشد پیدا می‌کنند.

ازآنجایی‌که هدف از راه‌اندازی یک استارتاپ پیدا کردن مدل کسب‌وکار است؛ عمر آن نمی‌تواند طولانی باشد ومعمولاً بعد ازگذشت چندسال به موفقیت می‌رسد یا بودجه‌ی آن تمام می‌شود و شکست می‌خورد. 

استارتاپ ها برای شروع فعالیت خود لزوماً نیازی به ثبت شدن شرکت ندارند و از هر جا و با هر تعداد بنیان‌گذار می‌توانند فعالیت خودشان را آغاز کنند.

بودجه‌ی راه‌اندازی استارتاپ های معمولاً کم است؛ اما اگر ایده‌ی خوبی داشته باشند خیلی زود می‌توانند موردحمایت سرمایه‌گذاران قرار بگیرند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار