رضوی با اشاره به اینکه نمی‌خواهیم وام گیرندگان در مناطق روستایی به بدهکاران بانکی تبدیل شوند تاکید کرد: هدف از اعطای تسهیلات، ایجاد فرصت‌های متنوع شغلی در روستاها و توانمند کردن بنیه مالی روستاییان است.
کد خبر: ۴۵۹۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹ 13 July 2017
معاون توسع مناطق محروم دفتر رئیس جمهور گفت: برای اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و تک رقمی برای اشتغالزایی در روستاهای شهرستان تویسرکان محدودیت منابع مالی نداریم.

به گزارش تسنیم، سید ابولفضل رضوی در نشست بررسی مشکلات روستاهای شهرستان تویسرکان اظهار داشت: شهرستان تویسرکان با توجه به برخورداری از طبیعتی بکر و زیبا و فاصله نزدیک با پایتخت کشور علاوه بر استان همدان می‌تواند در روند توسعه ملی نیز اثر گذار باشد.

وی افزود: برای اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و تک رقمی برای اشتغالزایی در روستاهای شهرستان تویسرکان محدودیت منابع مالی نداریم و تنها محدودیت ما دقت نظر در ایجاد اشتغال و درآمدزایی وام گیرندگان است.

رضوی با اشاره به اینکه نمی‌خواهیم وام گیرندگان در مناطق روستایی به بدهکاران بانکی تبدیل شوند تاکید کرد: هدف از اعطای تسهیلات، ایجاد فرصت‌های متنوع شغلی در روستاها و توانمند کردن بنیه مالی روستاییان است.

وی بیان کرد: برای توسعه اشتغال روستایی در شهرستان تویسرکان، وام های مشارکتی با کارمزد سه درصد، وام‌های غیرمشارکتی با کارمزد هشت درصد و وام‌های زیر 100 میلیون تومان با کارمزدهای چهار و هشت درصد ارائه می‌شود.

رضوی تصریح کرد: با نظر مساعد استاندار همدان، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان، امسال بسیاری از مشکلات مربوط به اشتغال روستاییان در شهرستان تویسرکان کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای روستاهای شهرستان تویسرکان برای توسعه گردشگری روستایی اظهار داشت: نه تنها سه روستای هدف گردشگری گشانی، اشتران و کهنوش بلکه همه روستاهای این شهرستان بابرخورداری ازخانه‌های قدیمی مستعد توسعه صنعت گردشگری هستند.

رضوی گفت: همچنین توسعه صنایع دستی، دوخت لباس و پوشاک و سنگ‌های زینتی و قیمتی می‌توانند در ایجاد فرصت‌های متنوع شغلی در روستاهای تویسرکان بسیار اثر گذار باشند.

وی تصریح کرد: حق روستاها و مناطق مختلف تویسرکان در برخورداری از مزایای مناطق محروم، بهره‌گیری از سه درصد اعتبارات ملی از محل درآمدهای نفتی و گازی و معافیت‌های مالی بیش از این است و این شهرستان باید از مزایای مناطق محروم بهره مند شود.

رضوی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال روستایی در شهرستان تویسرکان، 15 درصد سرمایه آورده را از سوی متقاضیان می‌پذیریم و زمین محل احداث واحدهای اشتغالزا را نیز به عنوان آورده محسوب می‌کنیم افزود: وام‌های مشارکتی که از سوی بانک سینا و بانک پارسیان اعطا می‌شوند از دوره تنفس یک تا دو ساله و دوره پرداخت سه تا پنج ساله برخوردار هستند.

وی گفت: روستاییان متقاضی اشتغالزایی می‌توانند در صورت تمایل از کارت دریافت یارانه خود، وثایق مرسوم و یا ضمانت نامه از سوی صندوق توسعه تعاون به عنوان وثیقه لازم برای دریافت وام استفاده کنند.

رضوی تاکید کرد: استفاده از کارت یارانه برای وثیقه گذاری در بانک اختیاری است و به معنای برداشت وجوه از آن نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم پس از اعلام سهم بودجه شهرستان تویسرکان از برخی منابع مانند سه درصد از درآمدهای نفتی و گازی و منابع مناطق محروم، مسئولان این شهرستان میزان بودجه اختصاص داده شده به این بخش را با وجود محرومیت های زیاد در شهرستان تویسرکان راضی کننده ندانستند و خواستار توجه ویژه به اعتبارات شهرستان تویسرکان به عنوان یکی از مناطق محروم کشور شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار