رئیس جهاد دانشگاهی همدان گفت: مرکز مشاوره شهرستان ملایر از اردیبهشت سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده و تا نیمه اول تیرماه توانسته به تعداد ۳۹۴ زوج با بهره گیری از اساتید و روانشناسان مجرب مشاوره دهد.
کد خبر: ۴۵۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹ 13 July 2017
رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان گفت: طی شش ماه گذشته ۳ هزار و ۵۸۴ زوج از خدمات مراکز مشاوره پیش از ازدواج جهاد دانشگاهی استفاده کرده اند.

به گزارش ایکنا؛ اکبر اسدی،رییس جهاددانشگاهی واحد همدان گفت: در راستای تحکیم بنیاد خانواده وبه منظور کاهش روند روبه رشد طلاق بویژه طلاق توافقی، جهاد دانشگاهی واحد همدان از دی ماه سال گذشته اقدام به راه اندازی مرکز مشاوره پیش از ازدواج در همدان کرده است.

رییس جهاد دانشگاهی واحد همدان تصریح کرد: در طی شش ماه فعالیت، تعداد۳ هزار و ۱۴۵ زوج به مرکز مشاوره شهرستان همدان مراجعه کرده اند که در ماه های دی و اردیبهشت با ثبت ۶۱۹ و ۶۱۰ مراجعه بیشترین تعداد مراجعین را به خود اختصاص داده است.

اسدی ادامه داد: استانداری همدان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان و مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان در تاسیس و راه اندازی این مرکز با جهاد دانشگاهی همکاری داشته اند.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی همدان با هدف راهنمایی و ارائه خدمات حرفه ای مشاوره به جوانان و خانواده ها برای ازدواج آگاهانه و پایدار و نیز تحکیم و تعالی خانواده مطابق با موازین شرعی و اصول بهداشت روانی تأسیس مراکز مشاوره پیش از ازدواج در شهرستان های ملایر و نهاوند را در دستور کار خود قرار داد.

رئیس جهاد دانشگاهی همدان گفت: مرکز مشاوره شهرستان ملایر از اردیبهشت سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده و تا نیمه اول تیرماه توانسته به تعداد ۳۹۴ زوج با بهره گیری از اساتید و روانشناسان مجرب مشاوره دهد.

اسدی اضافه کرد: همچنین مرکز مشاوره پیش از ازدواج شهرستان نهاوند نیز از اول تیرماه راه اندازی شده است که در مدت ۱۲ روز تعداد ۴۵ زوج به آن مراجعه کرده و از خدمات این مرکز بهره گرفته اند.

وی در خصوص سرفصل های آموزشی این مراکز تصریح کرد: در این مراکز به زوجین مراجعه کننده، دو ساعت مسائل حقوقی و نیز دو ساعت مشاوره و آشنایی با مسائل خانوادگی آموزش داده می شود.

اسدی از راه اندازی مراکز مشاوره پیش از ازدواج در تمامی شهرستان ها به عنوان برنامه آینده جهاد دانشگاهی واحد همدان در این حوزه خبر داد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار