رئیس انجمن مطالعات خانواده با اشاره به اینکه وقتی افراد، مات ازدواج می‌کنند در زندگی پس از ازدواج نیز بی‌هیجان و مات هستند، بیان کرد: ازدواج یک اتفاق بزرگ و مکتب انسان‌سازی است نه مکتب کلاهبرداری.
کد خبر: ۴۵۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 11 July 2017
رئیس انجمن مطالعات خانواده با تاکید بر اینکه ازدواج پژوهش می‌خواهد و بسیاری از افراد دانش آن را ندارند، بیان کرد: ازدواج بایستی همراه با مثبت‌اندیشی، کرامت و صداقت باشد.

به گزارشایکنا، عبدالرضا کردی، رئیس انجمن مطالعات خانواده، یکشنبه ۱۸ تیرماه در سلسله‌ نشست‌های خانه جوانان همدان که با حضور پرشور جوانان برگزار شد، در رابطه با «ازدواج و سبک زندگی» اظهار کرد: ما در کشور مشکل پول نداریم بلکه مشکل مهارت‌هایی است که می‌توان در رابطه با هر موضوعی کسب کرد.

وی با بیان اینکه در زندگی اول باید خود را شناخت، ادامه داد: هم‌کفوگزینی در ازدواج یک امر تخصصی است و ازدواج هم مانند هر کار دیگری مهارت و جرأت می‌خواهد.

رئیس انجمن مطالعات خانواده با اشاره به اینکه وقتی افراد، مات ازدواج می‌کنند در زندگی پس از ازدواج نیز بی‌هیجان و مات هستند، بیان کرد: ازدواج یک اتفاق بزرگ و مکتب انسان‌سازی است نه مکتب کلاهبرداری.

وی با اشاره به اینکه در ایران خیابان‌ها وضع خانواده را به هم ریخته و اجازه نمی‌دهد خانه‌ها سالم باشند، ادامه داد: در موضوع ازدواج ابتدا باید انسان مختصات خود را بشناسد.

کردی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد در ازدواج خود واقعی خود را نشان نمی‌دهند ، تصریح کرد: وقتی در ازدواج شخصی را به خاطر زیبایی چهره بپذیرند در زمان دیدن چهره زیباتر نفر اول را کنار می‌گذارد اما روح منحصر به فرد است و هر کس روح خاص خود را دارد.

وی با تاکید بر اینکه ازدواج پژوهش می‌خواهد و بسیاری از افراد دانش آن را ندارند، بیان کرد: باید ازدواج همراه با مثبت‌اندیشی، کرامت و صداقت باشد.

رئیس انجمن مطالعات خانواده با بیان اینکه پیش از همسرگزینی باید همسرشناسی داشت، ادامه داد: برخی افراد عفت بصری و عفت ذهنی ندارد که داشتن عفت بصری و ذهنی از عفت عملی مهمتر است.

وی با بیان اینکه ذهن در ازدواج باید پاک باشد و اگر ذهن پاک باشد عشق می‌آفریند و عنصر ازدواج موفق می‌شود، افزود: در حال حاضر صورت از سیرت مهمتر شده درحالی که سبک فکری مهمتر است.

وی با بیان اینکه عجله و تاخیر در ازدواج خوب نیست، افزود: بعد از ازدواج باید قناعت بصری، نظری و حتی هیجانی داشت.

رئیس انجمن مطالعات خانواده تناسب اندام، مرتب بودن و ... را در ازدواج مهم دانست و افزود: هر فردی باید برای بهترین شریک زندگی جذاب باشد نه کذاب.

وی با بیان اینکه ازدواج یک فرآیند است و یک اتفاق نیست، افزود: تسهیل‌گران ازدواج در کشور ما مرده‌اند اما فتنه‌گران ازدواج زیاد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار