مدیر کل بهزیستی عنوان کرد: توزیع جهیزیه به مددجویان واجد شرایط، بازدید از کلیه مراکز نگه داری کودکان بی سرپرست، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه معلولین، پیاده روی و کوهنوردی با محوریت پیشگیری از اعتیاد و ... از برنامه‌های هفته بهزیستی است.
کد خبر: ۴۵۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 11 July 2017
مدیر کل بهزیستی استان عنوان کرد: همزمان با هفته بهزیستی ۱۲۲ برنامه، ۴۳ افتتاحیه، ۴ نمایشگاه، ۳ همایش و ارائه خدمات تخصصی رایگان از جمله گفتار درمانی، کاردرمانی، مشاوره و ... در سطح استان در استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حمیدرضا الوند مدیر کل بهزیستی استان همدان، دوشنبه، ۱۹ تیر ماه در نشست خبری اظهار کرد: همزمان با هفته بهزیستی ۱۲۲ برنامه، ۴۳ افتتاحیه، ۴ نمایشگاه، ۳ همایش و ارائه خدمات تخصصی رایگان از جمله گفتار درمانی، کاردرمانی، مشاوره و ... در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شعار امسال ، «بهزیستی محور، مسئولیت و سلامت اجتماعی» است افزود: هفته بهزیستی از ۲۴ تیر ماه با غبارروبی مزار شهدا آغاز و تا ۳۰ همین ماه ادامه خواهد داشت: دیدار با امام جمعه و فرماندار در سطح شهرستان‌های استان، به صدا درآمدن زنگ بهزیستی در مهد‌های کودک و برگزاری مسابقات نقاشی وسرود در مهد‌های کودک از جمله برنامه‌های این هفته است.

الوند اضافه کرد: توزیع سبد غذایی به مددجویان، برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد، نشست‌های تخصصی با موضوع تربیت جنسی به صورت استانی، ارائه خدمات مشاوره‌ای و سنجش بینایی به صورت رایگان، اردو‌های تفریحی ویژه کارکنان و جامعه هدف، انجام تست رایگان HIV در اسدآباد و برگزاری همایش ازدواج و تحکیم خانواده از دیگر برنامه‌های این ایام است.

مدیر کل بهزیستی عنوان کرد: توزیع جهیزیه به مددجویان واجد شرایط، بازدید از کلیه مراکز نگه داری کودکان بی سرپرست، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه معلولین، پیاده روی و کوهنوردی با محوریت پیشگیری از اعتیاد و ... از برنامه‌های هفته بهزیستی است.

وی یادآور شد: از جمله برنامه‌های شاخص این مجموعه در سال ۹۶، تجهیز و راه‌اندازی خدمات مرکز جامع توانبخشی بیمارستان بهشتی تا پایان مهر ماه، توسعه و گسترش برنامه ۱۴۸۰ (صدای مشاور) در کلیه شهرستان‌های استان، ارائه خدمات به معلولین استان طبق استاندارد‌های جهانی و گسترش مراکز مشاوره تخصصی و سلامت روان محله ای است.

الوند بیان کرد: راه اندازی مرکز غربال‌گری شنوایی در ۹ شهرستان، تطبیق تمامی کمپ‌های ترک اعتیاد بر اساس اصول و قوانین این مراکز، راه اندازی اورژانس اجتماعی در اسدآباد و بهار، افتتاح ۲۳ مسکن روستایی و ۲۷ مورد مسکن شهری ویژه خانواده‌های معلولین و سنجش سلامت کودکان زیر ۶ سال و کارکنان بهزیستی در هشت بخش، از دیگربرنامه‌های شاخص این مجموعه در سال جاری است.

این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته بهزیستی استان ۶۰ میلیارد تومان اعتبار خود را در این حوزه به طور تمام و کمال جذب نمود، گفت: راه اندازی ۳ پایگاه سلامت اجتماعی و ۲ کلینیک مددکاری در همدان و ۲۳۳ واحد مددجویی در استان در این سال افتتاح خواهد شد.

وی اظهار کرد: بیش از ۱۰ درصد جمعیت استان همدان، سالمند هستند لذا در این راستا بهزیستی در نظر دارد چند «بنیاد فرزانگان» به همراه مراکز روزانه جهت جهت ارائه خدمات بهتر به این قشر از جامعه کلید زند.

الوندافزود: از آنجا که سال ۹۶ به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است بهزیستی به عنوان دستگاه حمایتی، اجتماعی و مدد کاری، کارگروه اجتماعی اشتغال و سرمایه گذاری را برای جامعه هدف بنیان نهاده است که این کارگروه به صورت هفتگی برگزار شده و بستر‌های لازم برای دست یابی به اشتغال در بخش کارفرمایی و خود اشتغالی با اولویت‌های شاخص کشوری در جامعه هدف را اجرا می‌کند.

مدیر کل بهزیستی عنوان کرد: فراهم نمودن زمینه اشتغال برای جامعه هدف و هم‌چنین اشتغال عموم مردم به ویژه قشر تحصیل کرده در قالب صدور مجوز فعالیت انواع مهد‌های کودک، کلینیک‌ها، کمپ‌های ترک اعتیاد و ... از برنامه‌های مهم بهزیستی در راستای تحقق شعار سال است که در این راستا در سال گذشته ۲۵۵ شغل برای افراد متخصص ایجاد شد و ۹۵۰ نفر از جامعه هدف نیز وارد بازار کار شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار