رئیس اداره نظارت براماکن عمومی همدان با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر(ع)که فرموده‌اند «هرکس که برای کسب روزی حلال هر صبح از منزل بیرون می‌رود، خداوند دنیا و آخرت او را آباد می‌سازد»، خطاب به جمع اظهار کرد: مصداق این حدیث شما اصناف هستید.
کد خبر: ۴۵۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲ 10 July 2017
20 فروشگاه برتر همدان در حوزه حجاب و عفاف تجليل شدند.

به گزارش فارس از همدان، بعد از ظهر امروز همایش حجاب و عفاف توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و مجمع امور صنفی شهرستان با حضور مسوولان استانی و مسوولان واحدهای مختلف اصناف برگزار شد.

در این مراسم از 20 فروشگاه برتر در حوزه حجاب و عفاف تجلیل شد، ضمن اینکه در مجتمع شهیدآوینی همدان نمایشگاه حجاب و عفاف نیز کار خود را آغاز کرد.

در این مراسم رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه هر سال در هفته حجاب و عفاف پیگیر برنامه‌های به این منظور هستیم، اظهار کرد:‌ امیدوارم به موضوعات نمادین نگاه نکنیم، حجاب تنها برای خانم‌ها نیست و برای آقایان نیز مطرح است.

حمیدرضا فرسایی‌وحید با بیان اینکه حجاب قلب، ذهن، چشم و ... نیز باید مورد توجه باشد، گفت: دشمن از هر طریقی سعی در نابودی نظام دارد.

وی با اشاره به اینکه امنیت باعث پایداری توسعه اقتصادی و اجتماعی خواهد شد، اظهار کرد: توجه به جنگ نرم دشمن و هجمه فرهنگی در رابطه با کار اصناف موضوع بسیار مهمی است.

رئیس اتاق اصناف همدان با این عنوان که باید دید چهارشنبه سفید، طلاق سفید و ازدواج سفید چه معنی دارد و اصلاً این مسائل با کدام فرهنگ دینی ما تناسب دارد؟ افزود: دشمن نقطه حساسی را نشانه گرفته است و باید مراقب بود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه مشکل ما مدیریت است، گفت: اگر بتوانیم به وظایف خود درست و صادقانه عمل کنیم  می‌توانیم شخص تاثیرگذار و مترقی در این حوزه باشیم.

فرسایی‌وحید با بیان اینکه هر سال توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تولیدکنندگان پوشاک برنامه‌هایی در هفته حجاب برگزار می‌شود، گفت: 700 پوستر اتحادیه پوشاک و 500 پوستر توسط اتحادیه خرازان در واحدها نصب کرده‌اند اما این اقدامات کافی نیست و باید به مسائل به صورت ریشه‌ای پرداخته شود.

وی برگزاری همایش‌های حجاب و عفاف را مهم دانست و افزود: عدم فروش پوشاک غیراسلامی مورد توجه ماست؛ شاید به لحاظ اقتصادی فروش این نوع کالاها مناسب باشد اما توجه به باورهای دینی و اعتقادی بسیار حائز اهمیت است چراکه عدم توجه به آن باعث بروز آسیب جدی به خود و فرزندان می‌شود.

رئیس اتاق اصناف همدان از برگزاری همایش حجاب و عفاف در پیاده‌راه بوعلی در روز چهارشنبه این هفته خبر داد.

رئیس اداره نظارت براماکن عمومی همدان با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع)که فرموده‌اند «هرکس که برای کسب روزی حلال هر صبح از منزل بیرون می‌رود، خداوند دنیا و آخرت او را آباد می‌سازد»،  خطاب به جمع اظهار کرد:  مصداق این حدیث شما اصناف هستید.

حاجی‌آقا مظاهری با بیان اینکه اماکن عمومی یعنی هر جایی که مستعد پذیرش عموم برای انجام فعالیت‌های تولیدی، خدماتی و .. باشد، گفت: تهدیدات علیه جمهوری اسلامی نرم است و همه دنیا اذعان دارند که ایران در تهدیدات سخت و متوسط پیروز است.

وی با بیان اینکه متاسفانه گاهی شاهد پوشش‌هایی هستیم که نشانه جنگ نرم دشمن است و باید بصیرت‌افزایی را بالا برد، گفت: باید معروف‌ها در واحدهای صنفی رعایت شود که مهمترین آن شناخت دقیق اسلام است.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی همدان با اشاره به اینکه ما مسلمان هستیم و روش معصومین را باید الگوی خود قرار دهیم، افزود: واحدهای صنفی باید در اعیاد به پخش شربت و شیرینی بپردازند و در شهادت‌ها پرچم عزا را برپا کنند.

وی با تاکید پرهیز از کم‌فروشی باید مورد توجه باشد، گفت: رشوه، برکت را از زندگی‌ می‌برد، چه ضرورتی دارد که دختر 22 ساله از ساعت 8 صبح تا 8 شب در کنار پسر جوان به فروشندگی بپردازد، این یعنی آتش و پنبه در کنار یکدیگر!

مظاهری با اشاره به اینکه علائم شیطان‌پرستی بر روی برخی از لباس‌ها وجود دارد، گفت: دشمن به دنبال بی بند و باری است و در این زمینه هزینه کرده است.

وی با اشاره به وجود اقلام و کالاهای ضد فرهنگی و ... در جامعه تأکید کرد: به دلیل هجمه فرهنگی از سوی دشمن انتظار بر انجام اقدامات مقابله‌ای بیشتر است.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی همدان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در راستای مبارزه با جنگ نرم برنامه دارد، افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلفات در واحدهای صنفی موضوع را با شماره 110 به ما اطلاع دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار