کد خبر: ۴۵۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 02 July 2017

آغاز دولت دوازدهم در نیمه اول مرداد ماه، تاکید جهانگیری بر آرامش در ایام انتقال دولت ، تهیه پیش نویس قرارداد شرکای خارجی بابک زنجانی با شرکت نفت، تحلیلی از رفتار اصولگرایان نسبت به اتفاقات روز قدس و عید فطر، تعیین کوثری به عنوان جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه، تشریح نحوه رسیدگی به توهین و افترا در فضای مجازی و مطبوعات، تشریح سیاست‌ها و اعلام اهم برنامه‌های هفته افشای حقوق بشر آمریکایی، آخرین فعالیت های جبهه مردمی نیروهای انقلاب و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، دهم تیر ماه ۱۳۹۶ است.

دولت دوازدهم در نیمه اول مرداد ماه آغاز می شود. دولت دوازدهم همانند دولت‌های پیشین پس از برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست‌جمهوری در روزهای ۱۲ و ۱۴ مرداد ماه کار خود را آغاز می‌کند.

معاون سیاسی دفتر رییس جمهور تحلیلی از رفتار اصولگرایان نسبت به اتفاقات روز قدس و عید فطر ارائه کرد. حمید ابوطالبی در یادداشت توئیتری با بیان اینکه اصولگرایی درحال تکمیل روند پوست‌اندازی است؛ باید گرایش جدید و میمون آنان به”آزادی،جمهوریت، دموکراسی و انتقاد”را ارج نهاد،و به تسریع این روندکمک کرد، گفت: آنان ضمن بررسی علل شکست سنگین‌شان درانتخابات و کاهش آراء خود نسبت به سال۹۲، به این نتیجه رسیده‌اندکه بایدبه تغییرات اساسی تئوریک دست‌بزنند، مهمترین امر در این تحول، نقش و چگونگی باور به "آزادی و جمهوریت” است؛ آنان در حال پوست ‌اندازی ازکنش‌گری عملیاتی روزقدس به رویکرد تهاجمی روز فطر هستند.

لطف الله فروزنده، عضو هیئت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب آخرین فعالیت های انجام گرفته در این جبهه را تشریح کرد و گفت: جمنا در حال گفتمان سازی است. وی افزود: جمنا تشکیلاتی برای گفتمان سازی و طرح مطالبات مردم است و فقط به برهه زمانی انتخابات اختصاص نداشت.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور صبح امروز (شنبه) در بیست و هفتمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد با اشاره به  افزایش برخی مخالفت‌ها پس از انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در این روزها برخی نمی‌توانند عصبانیت خود را از رأی مردم نادیده بگیرند به همین دلیل به دنبال آن هستند که بگویند ملت اشتباه رأی داده است. جهانگیری با تاکید بر اینکه در ایام انتقال دولت، به آرامش بیشتری نیاز داریم ادامه داد: مردم در یک انتخابات رأی دادند و فردی با رأیی بسیار بالا انتخاب شد. در این شرایط دیگر نیازی نیست که آسمان و ریسمان ببافیم و بگوییم که مردم اشتباه رأی داده‌اند؛ باید رأی مردم را بپذیریم.

سردار کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه شد. اسماعیل کوثری که نماینده تهران در دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی که از  اواخر سال گذشته به نیروهای مسلح بازگشت، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه شد.

احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس در حساب توئیتری خود از پیشنهاد آتش‌بس علیرضا زاکانی استقبال کرد و نوشت: «با این اختلافات خانه‌سوز، پیشنهاد دکتر زاکانی را باید با آب طلا نوشت که گفت حتی یک طرفه هم شده آتش‌بس دهیم تا اصلاحات اساسی به دست دولت انجام شود.»

محمد کاظمی، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از  آمادگی مجلس برای تأمین نیازهای قانونی قوه قضاییه خبر داد و گفت:مجلس این آمادگی را دارد تا نیازمندی‌های قانونی قوه قضاییه را تأمین کند. البته قوه قضاییه بیشتر نیازمند کمک مجلس درباره تأمین مسائل مالی و اعتباری است. وی با بیان اینکه توقع مجلس از قوه قضاییه حفظ استقلال و قانونمداری است، گفت: تعامل و ارتباط خوبی بین مجلس و قوه قضاییه برقرار است.

بررسی سفر ظریف به اروپا با نگاهی به برجام و گسترش تعاملات بانکی

وزیر امور خارجه کشورمان، هفته گذشته در راستای دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در اروپا و به دعوت مقامات سه کشور آلمان، ایتالیا و فرانسه به برلین، رم و پاریس سفر کرد.ظریف در این سفر پنج روزه به اروپا ، با تعداد از مقامات  ارشد سیاسی و اقتصادی این سه کشور گفت‌وگو  کرد که یکی از محوری ترین مباحث در جریان این رایزنی‌ها موضوع برجام، تاکید بر ادامه آن و گسترش تعاملات بانکی و مالی و رفع برخی از محدودیت‌های موجود در این زمینه بود .

دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در یادداشتی با بیان اینکه قدرت‌سازی؛ راهبرد پایدار ایران در مدیریت چالش‌های امنیت ملی است نوشت: قدرت‌سازی با اتکاء به توان و ظرفیت‌های بومی و ملی برای منفعل نمودن دشمن و عقب راندن او از دست درازی به منافع ملی، راهبردی غیرقابل اجتناب است.

نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به تشریح سیاست‌ها و اعلام اهم برنامه‌های  هفته افشای حقوق بشر آمریکایی پرداخت و با اشاره به چهره مخملی در دستکش‌های آهنی و ژست‌های حقوق بشری این دولت مستکبر گفت: زمان آن فرا رسیده تا با ادامۀ روند ادبیات  زشت، اهانت آمیز و زورگویانه و خوی استکباری و استعماری دولتمردان آمریکا در مواجهه با موضوع حقوق بشر در ایران و سایر کشورها، چهره ضد حقوق بشری آنان را با افشای جنایات و ظلم بر ملت ایران در حوادث تیر ماه، بازخوانی و آشکارسازی کنیم.

سید حسین موسویان در مقاله‌ای در وب‌سایت لوبلاگ آمریکا با اشاره به تهدیدات واقعی امنیتی محیط پیرامونی ایران و با تاکید بر اینکه ترامپ ایران را به عنوان یک واقعیت در منطقه بپذیرد،  نوشت: ترامپ باید از شکست‌های گذشته آمریکا در اعمال سیاست‌های خصمانه علیه ایران درس گرفته و از دادن چک سفید امضاء به متحدان عرب برای پیشبرد اهداف فرقه‌گرایی در منطقه خودداری کند.

یک قاضی دیوان عالی کشور به تشریح نحوه رسیدگی به توهین و افترا در فضای مجازی و مطبوعات پرداخت. بارانی در خصوص تفاوت توهین و افترا گفت: تفاوت توهین با افترا آن است که افترا نسبت‌ دادن‌ صریح‌ عمل‌ مجرمانه‌ به‌ غیر و متضمن اسناد و اخبار است، اما در توهین، مرتکب قصد انشا و هتک‌ حرمت‌ دارد. اگر شخص‌ به‌ قصد انشا و هتک‌ حرمت‌ مثلا به‌ کسی‌ بگوید «دزد»، مفتری‌ محسوب‌ نمی‌شود؛ زیرا منظور اسناد دهنده‌ توهین‌ و تحقیر طرف‌ اسناد بوده‌ است‌، نه‌ اینکه‌ در واقع‌ او را به‌ ارتکاب‌ عمل‌ دزدی‌ متهم‌ کند؛ همچنین‌ است‌ دادن‌ نسبت‌های‌ کلی‌ و غیرصریح‌ مانند جانی‌، یا فاسق‌ که‌ فاقد صراحت‌ کافی‌ است‌ و به‌ نوع‌ جرم‌ منتسب‌ اشاره‌ ندارد، البته این‌ اعمال‌ ممکن‌ است‌ از مصادیق‌ توهین‌ محسوب‌ شوند.

سعید باقری، وکیل دادگستری گفت: در نظام قضایی کنونی رسیدگی به دعاوی مردم دچار اطاله است و این طولانی شدن غیرمتعارف رسیدگی قضایی قابل توجیه نیست. وی درباره انتظارات مردم از دستگاه قضایی افزود: مهم ترین شاخصه ارزیابی یک جامعه سالم، سلامت دستگاه‌های قضایی وانتظامی آن است و شاخص‌ترین نهاد برای این ارزیابی، قوه قضاییه است.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیروهای مسلح به تبیین دستاوردهای پیشگیری از وقوع جرم در سال ۱۳۹۵ پرداخت و برنامه‌های سال ۱۳۹۶ را تشریح کرد.حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانعلی صالحی از ابلاغ «ملاحظات اساسی در پیشگیری از بروز جرایم و تخلفات» در اسفند ماه سال گذشته توسط ریاست ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد و گفت: این ابلاغیه یکی از مهم‌ترین اقدامات در حمایت از فعالیت‌های پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح طی سال‌های گذشته بوده است و بر اساس آمار شایع‌ترین جرایم سه سال گذشته بررسی شد که نشان داد فرار از خدمت و ضرب‌وجرح شایع‌ترین جرائم در میان نیروهای مسلح هستند. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری، معاون رییس قوه قضاییه آمار عملکرد دادسراهای عمومی و انقلاب کل کشور را در سال‌های ۹۵ – ۹۳ اعلام کرد.

وکیل‌مدافع بابک زنجانی از تهیه پیش نویس قرارداد شرکای خارجی بابک زنجانی با شرکت نفت خبرداد و گفت: پیش نویس قرارداد شرکای خارجی موکلم با نمایندگان شرکت نفت تهیه شده است.رسول کوهپایه زاده مدعی شد: پس از چندین ماه مذاکره با نمایندگان شرکت ملی نفت ایران، کارشناسان وزارت اطلاعات و موکلم و شرکای خارجی وی، به منظور ارائه راهکار جهت پرداخت بدهی، نهایتا پیش‌نویس قرارداد مربوطه تهیه شد اما آنچه محل اختلاف است، میزان مبلغ بدهی موکلم به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار