نماینده اصلاح طلب مجلس با بیان اینکه بانک مرکزی در نظارت بر موسسات مالی- اعتباری کوتاهی کرده است، گفت: رئیس جمهور باید با حضور در صحن مجلس در این زمینه به نمایندگان ملت پاسخگو باشد.
کد خبر: ۴۴۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶ 26 June 2017
به گزارش تابناک : مسعود رضایی نمایده شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز در خصوص مشکلات مالی-اعتباری و اعتراضات سپرده گذاران گفت: تعداد زیادی از موکلان اینجانب در روزهای گذشته به دفترم مراجعه کرده و نگرانیهای خود را ابراز داشتند.
وی افزود: مردم در خصوص سرنوشت نامعلوم سپرده های خود ناراحت بوده و بعضا پرخاش هم می کردند بطوری که توضیحات ما را قبول نداشته و برای آنها قابل پذیرش نبود.
نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت تحریمی کشور بعد از انقلاب اسلامی گفت: اقتصاد کشور بیمار شد و راه سلامت را نرفت. در این شرایط مردم فکر می کردند سرمایه گذاری طولانی جوابگوی نیازهای فوری آنها نیست و به همین دلیل به سمت سرمایه گذاریها و سودهای آنی رفتند.
رضایی اضافه کرد: متاسفانه در همین راستا برخی افراد به دنبال سوء استفاده و سود جویی بودند و با تاسیس این موسسات به اهداف خود رسیدند. حتی بعضا برای جذب مشتری نام ائمه را بر این موسسات گذاشته و تلاش کردند تا سرمایه های مردم را جذب کنند.
وی با بیان اینکه این شیوه اقتصادی یک روال و روش غلطی بود، افزود: متاسفانه این موسسات قارچ گونه رشد کردند و نظارتی هم بر آنها نبود.
نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به فعالیت بانک ها در اوایل انقلاب گفت: در اوایل انقلاب اسلامی، حتی بانک ها با هم ادغام می شدند اما بعد از چند سال مشاهده کردیم که موسسات مالی – اعتباری زیادی شکل گرفتند و بدون نظارت هم کار می کردند.
رضایی گفت: در یک مقطع زمانی این موسسات سرمایه ها و پول های مردم را می گرفتند و در خرید و فروش املاک و دیگر کارها بکار می بردند و بخشی از سودهایی که بدست می آوردند را به سپرده گذاران می دادند اما در شرایط فعلی در بازار رکود بوجود آمده و این موسسات سود دهی ندارند. بنابراین به سمت ورشکستگی رفتند.
وی افزود: این موسسات مالی – اعتباری مشکلات و چالش های زیاد و سختی بوجود آوردند که باید با تدبیر آنرا حل کرد.
نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقصر این مشکلات بانک مرکزی است، افزود: متاسفانه بانک مرکزی نظارت کافی بر این موسسات نداشته و باعث بوجود آمدن نارضایتی سپرده گذاران شده است.
رضایی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید با حضور در صحن مجلس پاسخگو باشد، تصریح کرد: ما تعدادی از نمایندگان در همین زمینه و مشکلات این موسسات  از رئیس جمهور سوال کردیم که قرار است در دستور کار مجلس قرار گیرد.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید پاسخگو باشد، افزود:  باید مشخص شود که چرا مسئولین بانک مرکزی نظارت کافی بر این موسسات نداشته اند و مقصر اصلی در این زمینه کیست.
 




منبع : افکارنیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار