بیش از ۲۵ هزار ملایری از آموزش‌های رایگان قرآن بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۴۴۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ 18 June 2017
مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم در شهرستان ملایر خبر داد و افزود: بیش از ۲۵ هزار ملایری از آموزش‌های رایگان قرآن بهره‌مند شدند.

به گزارش تسنیم، ایرج یارمحمدی داشت: با اتمام طرح آموزش قرآن در پایان ماه مبارک رمضان امتحانات دوره‌های تربیت معلم قرآن در ملایر برگزار شده و به برگزیدگان گواهینامه معتبر تربیت معلم قرآن کریم از سوی سازمان دارالقرآن کشور داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح تاسیس موسسات قرآنی از سال‌های 88 _ 89 در شهرستان آغاز شده تصریح کرد: هم اکنون بیش از 4 موسسه فعال قرآنی، 11 خانه قرآن شهری و 15 خانه قرآن روستایی فعال در شهرستان ملایر وجود دارد.

یارمحمدی مهمترین وظیفه موسسات و خانه‌های قرآنی در شهر و روستا را ترویج و آموزش قرآن در رشته های روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن، حفظ و مفاهیم، تفسیر و غیره بیان کرد.

مسئول امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه سالیانه به طور میانگین بیش از 100 کلاس آموزش و ترویج قرآن درسطح شهرستان برگزار می‌شود گفت: طی 10 ساله اخیر حدود 25 هزار نفر ملایری از آموزش‌های قرآنی بهره مند شدند.

وی افزود: سال گذشته در سطح شهر و روستا تعداد 100 کلاس آموزش قرآن با ظرفیت هر کلاس 25 نفر برگزار شده و‌ در مجموع 2500 نفر از آموزش قرآن بهره مند شدند.

یارمحمدی برگزاری جشنواره قرآنی در سال گذشته با حضور بیش از 3 هزار کودک و‌ نوجوان شهرستان ، برگزاری اخرین دوره مسابقات کشوری تفسیرنور الهدی شامل جزء‌های 28_29و 30 قرآن با شرکت بیش از 14 هزار نفر با حضور 150 نفر از شهرستان ملایر را از جمله برنامه‌های امور قرآنی تبلیغات ملایر در سال 95 بیان کرد.

وی به برگزاری جشنواره اقتصاد مقاومتی در استان در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم و خطبه خوانی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: شهرستان ملایر در رشته حفظ و سخنرانی (خطبه خوانی) رتبه اول و در رشته‌های قرائت و مفاهیم رتبه دوم استان را به خود اختصاص داد.

مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر از دیگر برنامه‌های این نهاد به برگزاری ختم و قرائت نهج البلاغه به صورت استانی طی 313 روز با شرکت حدود 500 نفر اشاره و افزود: دراین طرح تعداد 313 سوال از نهج‌البلاغه طراحی شده و در پایان به برگزیدگان جوایز نفیس و معنوی اهداء می‌شود.

وی طرح ختم قرآن در گروه‌های 30 نفری را از دیگر برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی ملایر در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: در این طرح یک هزار و 300 نفر شرکت کرده و تا پایان ماه مبارک رمضان موفق به ختم کامل قرآن می‌شوند.

یارمحمدی همچنین افزود: طرح جزء خوانی به صورت حضوری در 28 موسسه و خانه قرآنی شهری و روستایی از ابتدای ماه مبارک رمضان در حال برگزاریست و تاپایان این ماه ادامه دارد.

وی از دیگر عملکرد‌های اداره تبلیغات اسلامی ملایر در سال گذشته به اعزام بیش از 10 قاری و استاد کشوری در ماه مبارک رمضان ، لیالی قدر، مراسم‌های مذهبی و غیره اشاره کرد و افزود: امسال نیز هیچگونه محدودیتی در اعزام قاری و استاد قرآن نداریم و این رقم افزایش خواهد داشت.

مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر در ادامه از شروع ثبت نام کلاس‌‌های قرآنی در سطح شهر و روستا با توجه به شروع فصل تابستان در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌اموزان اشاره کردو گفت: این کلاس‌ها در دور‌‌های تجوید، حفظ و قرائت، مفاهیم، تفسیر، روخوانی و روان‌خوانی و غیره درمقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه برگزار و‌درپایان دوره گواهینامه معتبر به شرکت کنندگان اهداء می‌شود.

وی بیان کرد: اکثر کلاس‌‌های آموزش و ترویج قران در سطح شهرستان به صورت رایگان برگزار می‌شود.

یارمحمدی در ادامه از برگزاری 100 جلسه ختم قرآن خانگی ویژه بانوان و همچنین طرح جمع خوانی به صورت حضوری در تکایا، حسینیه‌ها وبرخی از مساجد شهرستان در ایام ماه مبارک رمضان خبر دادو افزود: همزمان با نیمه دوم ماه مبارک رمضان درمساجد شهر و روستا و همچنین به طور خاص در مساجد امام جعفر صادق، مسجد سیفیه و تالار قرآن شهرستان محفل‌های انس با قرآن برگزار می‌شود.

مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری طرح قرآن در هیئت‌ها و‌کانون مداحان شهرستان خبر داد و گفت: در سال گذشته 8 دوره آموزش روخوانی و روانخوانی در هیئت‌‌هاو یک دوره آموزش قرائت ویژه کانون مداحان ملایر برگزار شده است.

یارمحمدی با اشاره به پتانسیل بالای قرآنی این شهرستان از آمادگی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی ملایر برای همکاری با همه نهادها، ارگانها سازمانها و مراکز سطح شهر و روستاها در همه زمینه‌های قرآنی در جهت نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و همچنین آموزش گسترده و فراگیر قرآن در همه زمینه ها خبرداد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار