مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: قرائت یک صفحه از قرآن کریم پس از نماز جماعت در مساجد استان، اجرای طرح تلاوت نور در بیش از ۸۰۰ مرکز و توزیع مفاتیح و هزار جلد قرآن کریم در مساجد نیز از برنامه‌های دیگر ماه مبارک رمضان است.
کد خبر: ۴۴۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 18 June 2017
مدیر دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان عنوان کرد: از جمله برکات و دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی ماه مبارک رمضان، تقویت سنت حسنه صله رحم و افزایش رفت و آمدهای خانوادگی به بهانه دعوت به افطار است.

به گزارش ایکنا، هادی فیض منش، مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان اظهار کرد: طرح قرآنی ۱۴۵۱ در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در ماه مبارک رمضان و اوقاف فراغت برگزار خواهد شد.

وی افزود: از جمله برنامه‌های این مجموعه در ماه مبارک رمضان اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۱ با محوریت سوره ملک و واقعه با اجرای ۵۰ کلاس آموزشی در ۴ رشته روخواني، روان‌خواني، تفسير و حفظ، در بيش از ۱۰۰ کانون فرهنگي و هنري مساجد استان است.

فیض منش اضافه کرد: جشن استقبال از ماه مبارک رمضان در ۳۰ کانون در اولین روز از ماه مبارک رمضان، برگزاری جلسات قرآن در کانون‌ها ، قرائت یک جزء از قرآن کریم در هر روز از ماه مبارک، برگزاری مراسم شب های قدر در برخی

وی به طرح ربیع‌القرآن اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف بهره مندی از فرصت مغتنم ماه مبارک رمضان جهت زمینه سازی و گسترش فعالیت هاو برنامه های قرآنی است که در حال اجرا است.

مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: قرائت یک صفحه از قرآن کریم پس از نماز جماعت در مساجد استان، اجرای طرح تلاوت نور در بیش از ۸۰۰ مرکز و توزیع مفاتیح و هزار جلد قرآن کریم در مساجد نیز از برنامه‌های دیگر ماه مبارک رمضان است.

وی تصریح کرد: تقویت تقوا و پرهیزکاری، آرامش روح و روان انسان در نزدیکی به خالق یکتا، احیاء فضائل اخلاقی، وجود شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان، تلاوت قرآن کریم از برخی فوائد و فضائل روزه داری است، هم‌چنین در این ماه پر برکت روح عفو، گذشت، تواضع و فروتنی در مردم بیشتر می‎شود و برکت این ماه کاهش آسیب‎های اجتماعی را نیز به همراه دارد.

فیض منش عنوان کرد: آنچه ماه رمضان را از ماه‌های دیگر سال متمایز می‌سازد همین فضای معنوی حاکم بر زندگی فردی و اجتماعی است که به ویژه حضور در محافل دینی و مساجد ، انس بیشتر با قرآن ، دعا و مناجات در فضاسازی و سوق دادن بیشتر افراد جامعه به سمت معنویت، نقش بسیار موثری ایفا می‌کند.

مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان بیان کرد: از جمله برکات و دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی ماه مبارک رمضان ، تقویت سنت حسنه صله رحم و افزایش رفت و آمدهای خانوادگی به بهانه دعوت به افطار است که هم ثواب و اجر بسیاری برای آن درنظر گرفته شده و هم در رفع کینه و کدورت‌ها در جامعه و به ویژه قوم و خویشان بسیار موثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار