مسئول انجمن پیشکسوتان ورزش استان همدان با اشاره به شناسنامه‌دار شدن ورزش استان همدان گفت: سوابق ورزشی استان همدان از ابتدا تاکنون به‌صورت مستند و جامع در مرحله جمع‌آوری است و درنهایت به‌صورت کتابچه عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۴۴۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 18 June 2017
پیشکسوتان به عنوان سرمایه‌های ورزش استان همدان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند چراکه وجود ۸۰۰ پیشکسوت در این عرصه رخدادی نیست که به راحتی از آن غافل شد.

به گزارش مهر، در اسلام توصیه‌ها و سفارش‌های زیادی نسبت به ارج نهادن به پیشکسوتان وجود دارد و بر همین اساس هر نسلی نسبت به احترام و تقدیر از پیشینیان خود یک وظیفه شرعی و عرفی بر عهده دارد.

برهمین اساس متولیان ورزش کشور باید تجلیل از پیشکسوتان را به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده دنبال کنند و همان طور که مراسم تقدیر از قهرمانان در هر مقطعی از سال برگزار می‌شود، مراسمی نیز تحت عنوان تقدیر از پیشکسوتان برنامه‌ریزی شود تا از این طریق به نحوی جایگاه این عزیزان برای نسل جوان تبیین شود.

آنچه مسلم اینکه تا وقتی‌ پیشکسوتان در بین ما هستند باید قدر و منزلت آن‌ها را غنیمت بدانیم وگرنه بعد از مرگ این عزیزان بهترین مراسم بزرگداشت و یادبود را هم اگر برگزار کنیم باز هم به خطا رفته‌ایم.

براساس بررسی ها در کشورهای اروپایی پیشکسوتان ورزش در جایگاه مناسبی قرار دارند و طبق قانون یوفا برای هر پیشکسوت ورزش ماهانه مبلغ ۲۵۰۰دلار حقوق در نظر گرفته‌شده و از سویی دیگر از محل فروش بلیت مسابقات ۱۰درصد سهم پیشکسوتان ورزش است.

استان‌همدان نیز از حضور پیشکسوتان ورزشی بسیاری بهره مند است تا جایی که انجمن پیشکسوتان ورزش استان‌همدان راه‌اندازی شده است

مسئول انجمن پیشکسوتان ورزش استان‌همدان در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شناسنامه‌دار شدن ورزش استان‌همدان گفت: سوابق ورزشی استان همدان از ابتدا تاکنون به‌صورت مستند وجامع در مرحله جمع‌آوری است و درنهایت به‌صورت کتابچه عرضه خواهد شد.

مهرداد نادری فر افزود: نخستین همایش پیشکسوتان ورزش استان‌همدان با حضور امیررضا خادم معاون حقوقی وزارت ورزش و جوانان، بهرام افشار زاده، مدیرعامل انجمن پیشکسوتان ورزش ایران و استاندار همدان و جمعی از پیشکسوتان ورزش استان در سالن اجتماعات دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار شد و پس از سال‌ها این مراسم یک روز خوب را پیشکسوتان استان رقم زد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار