کد خبر: ۴۴۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ 16 June 2017
در طول سالیان متمادی، هر چه در اوراق و اسناد و روزنامه ها و... جستجو کنیم، شاید به ندرت مدرکی دال بر برخورد قضائی یا مواجهه تحکم آمیز مرکزی دانشگاهی با دانشجویی به دست بیاوریم.

مسئله خاصی هم اگر باشد، دستگاه های قضائی از مجاری قانونی ورود می کنند که در آن موارد هم هدف، برقراری نظم و آرامش در مجموعه است و مدیریت دانشگاه، در مجازات مجرمین و... نه پیشقدم می شود و نه اصولا می تواند دخل و تصرفی داشته باشد.

تاکید هوشمندانه رهبرمعظم انقلاب به اینکه "دانشجو بایدتحلیل سیاسی داشته باشد"نشان می دهد اهمیّت دانشگاه و دانشجو تا چه اندازه است. "تحلیل سیاسی" عبارت است از قلمرو گسترده ای از مباحث و موضوعات متنوع درحوزه سیاست داخلی و خارجی و...؛ که مجوز ورود چهره های دانشگاهی ما به آن توسط عالی ترین مقام جمهوری اسلامی صادر شده است، هیچگاه عنوان نشده که این تحلیل، مطلوب یا به دلخواه طیف و جناحی مشخص و معلوم باشد... 

مفهوم مستتر در گفتمان رهبری که بیانگر آزاداندیشی ایشان و نگاه به تکامل و بلوغ سیاسی دانشجوست، مدافع ایجاد فضای باز در دانشگاه هاست. 

از سویی، اصولا دانشگاه پدید آمده تا عالِم و روشنفکر و تحصیل کرده و فرهیخته بسازد و به جامعه تحویل بدهد و از زحمت محاکم قضا و نهادهای بازدارنده در امر آسیب های اجتماعی و تادیب خانه ها و... کم کند! در کنار سایر خدماتی که از دانشگاه و دانشگاهی مورد انتظار می باشد.

اینکه یک دانشگاه، متهم به ایجاد مشکل برای دانشجو به واسطه شکایت مدیریت مجموعه و ممانعت از شنیدن صدا شود، تعارضی جدی با ساحت علمی و آزاداندیشانه دانشگاهیان داشته و از اساس، باورپذیر نیست، آن هم در شهری که فارغ التحصیلان دانشگاهی و دانش آموختگانش، در سطح ملی و بعضا بین المللی دارای آوازه و اشتهارند...

این روزها که سر و صدای برخورد قضائی و ایجاد خفقان در دانشگاه ملایر بالا گرفته، مدیریت مجموعه مذکور در گفتگو با خبرگزاری ها از اساس، خبر را تکذیب و آن را دروغ و تهمت خوانده است.

در چنین شرایطی، منصفانه و خداپسندانه است که به خبر کذب دامن نزده و در منظر افکار عمومی و رسانه ها، چهره دانشگاه و دانشجویان شهرمان که فرزندان همین مردم هستند... را بیش از این مخدوش نسازیم، فراموش نکنیم که همه ما در پیشگاه احدیت و مردم مسئولیم و می بایست پاسخگوی عملکرد و گفتار خود باشیم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار