رئیس اداره میراث فرهنگی تویسرکان گفت: در جلسه مشترک اوقاف، میراث فرهنگی و فرمانداری مقرر شد طرح توسعه بارگاه حیقوق نبی توسط هیئت امنا ارائه شود.
کد خبر: ۴۴۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 16 June 2017
رئیس اداره میراث فرهنگی تویسرکان گفت: در جلسه مشترک اوقاف، میراث فرهنگی و فرمانداری مقرر شد طرح توسعه بارگاه حیقوق نبی توسط هیئت امنا ارائه شود.

به گزارش تسنیم؛ میثم الوندی اظهار داشت: در اوائل دهه 70 چند طرح برای توسعه بارگاه حیقوق نبی(ع) مطرح شد که سازمان میراث فرهنگی آنها را مورد تایید قرار نداد.

وی افزود: بر اساس قانون طرح توسعه مکان‌ها و بناهای تاریخی باید برای حفظ حریم، عرصه و عیان اینگونه بناها به تایید سازمان میراث فرهنگی برسد تا از آسیب رساندن به ارزش فرهنگی و تاریخی آنها جلوگیری شود.

الوندی با اشاره به اینکه بارگاه حیقوق نبی(ع) یک ظرفیت کم‌نظیر در حوزه گردشگری مذهبی، تاریخی و فرهنگی در استان همدان به شمار می‌رود گفت: چند روز پیش با حضور مدیران کل میراث فرهنگی و اوقاف همدان و فرماندار تویسرکان جلسه‌ای برگزار و مقرر شد طرح جدید توسعه بارگاه حیقوق نبی(ع) از سوی هیئت امنا این بارگاه به میراث فرهنگی داده شود.

وی به طرح برخی انتقادها مبنی بر بلاتکلیفی طرح توسعه بارگاه حیقوق نبی(ع) تاکید کرد: ابتدا باید طرح توسعه به صورت کارشناسی تحویل سازمان میراث فرهنگی شود چراکه تا طرحی ارائه نشود نمی‌توان در این باره تصمیم‌گیری کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم حضرت حیقوق نبی(ع) یکی از پیامبران بنی اسرائیل است که بیش از 600 سال قبل از میلاد مسیح(ع) می زیسته و پیروان خود را به ظهور حضرت محمد(ص) بشارت داده است. مقبره این پیامبر بزرگ الهی در شهرستان تویسرکان مورد توجه و مراجعه بسیاری از مردم و گردشگران است.

بنای تاریخی این بارگاه مربوط به 900 سال پیش و دوران حکومت سلجوقیان بر می گردد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
قابل توجه مسئولان و مدیران شهرستان تویسرکان
این بارگاه پیامبر اگر توسعه یابد باعث میشود گردشگران بیشماری به تویسرکان سفر کنند که این امر موجب پیشرفت اقتصادی و گردشگری شهر تویسرکان میشود. توسعه این بارگاه مساوی است با رشد و توسعه شهر تویسرکان

واقعا بنده سالهاست که ساکن تهران هستم ولی طی این سالها توسعه این مکان زیارتی و فرهنگ و گردشگری هیچ پیشرفتی نداشته است در عوض امزاده های بیشتر روستاهها توسعه و دارای گلدسته های طلایی شده و زیارت پذیر شده اند که این امر نشان میدهد که مسئولان شهر تویسرکان واقعا ظلم بزرگی بدر حق توسعه این شهر کرده اند.
امیدوارم از این فرصت در کمترین زمان ممکن قدمهای خوبی برای پیشرفت شهر توسط مسولان برداشته شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار