فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) بابیان اینکه طرح جوانه‌های صالحین دارای بخش‌های مختلف و متنوعی است تا نیاز افراد را برآورده کند، تصریح کرد: این برنامه‌ها در راستای ایجاد بستر و فضای مناسب برای بهره‌مندی از قرآن و اجرا کردن آن در زندگی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۴۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 16 June 2017
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت:سال گذشته نزدیک به ۵۰ هزار نفر در برنامه‌های اوقات فراغت "جوانه‌های صالحین" بسیج شرکت کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم با توجه به کیفی‌سازی برنامه به ۳۰ هزار نفر برسد.

به گزارش تسنیم ، سردار غلامعلی ابوحمزه در جمع خبرنگاران با افتتاح طرح جوانه‌های صالحین ویژه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اظهار داشت: این طرح با اهتمام نیروهای سپاه و بسیج در سطح استان همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: در ایام تابستان 25 دستگاه متولی ارائه برنامه در حوزه اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان هستند که سپاه نیز در کنار این دستگاه‌ها با داشتن 460 هزار بسیجی برنامه‌های خود را در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) بیان کرد: در فصل تابستان که فرصت نوجوانان و جوانان برای انجام کارها غیر درسی بیشتر است باید برنامه‌های مدون و منظمی به آنها ارائه شود تا به خوبی از این فرصت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه هدف سپاه از اجرای طرح‌های اوقات فراغت برای بسیجیان و غیر بسیجیان است، گفت: افردی که عضویتی در بسیح ندارند می‌توانند مانند یک عضو عادی با حضور در مراکز ما، در برنامه‌ها شرکت کرده و پس از پایان طرح نیز در صورت تمایل فعالیت خود را ادامه دهند.

ابوحمزه با اشاره به اینکه از جمله راه‌های جذب نیرو،  برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت است، تصریح کرد: ایجاد و تقویت روحیه ابتکار، خلاقیت و نوآوری در نوجوانان و جوانان آنهم با واگذاری مسئولیت به آنها برای پذیرش مسئولیت‌های مهم در آینده از دیگر اهداف بسیج در برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت است.

وی عنوان کرد: عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد بستر مناسب برای فعال سازی نیروهای جوانان در جامعه و پویا سازی آنها از دیگر اهداف بسیج در طرح جوانه‌های صالحین است.

فرمانده سپاه همدان ابراز کرد: ارتقا سطح فرهنگ جامعه به منظور ایجاد تحول در جوانان نیز از دیگر اهداف ما است چرا که اگر ما بتوانیم این مهم را محقق سازیم، افراد و مدیران موفق و آگاهی را برای جامعه تربیت کرده‌ایم.

وی افزود: امسال طرح جوانه‌های صالحین با شعار "نشاط و تعالی در پرتو قرآن و نماز" با محوریت مسجد به منظور آشناسازی بیشتر جوانان با مسجد، قرآن و نماز برگزار می‌شود.

ابوحمزه با اشاره به اینکه این طرح از 25 خردادماه آغاز شده و تا 25 شهریورماه امسال نیز ادامه می‌یابد، گفت: در این طرح 289 پایگاه بسیج شامل 174 پایگاه برای برادران و 115 پایگاه نیز برای خواهران فعال می‌شوند.

وی اظهار داشت: در این طرح 3هزار نفر در حلقه‌های ویژه، هزار و 200 نفر در سطح محلات، 560 نفر در بخش خواهران و هزارو 240 نفر نیز در حلقه هاشرکت می‌کنند که از این گروه‌ها افراد شرکت کننده در حلقه‌های ویژه ازبرنامه اردوهای ما بهره‌مند می‌شوند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) با بیان اینکه طرح جوانه‌های صالحین دارای بخش‌های مختلف و متنوعی است تا نیاز افراد را برآورده کند، تصریح کرد: این برنامه‌ها در راستای ایجاد بستر و فضای مناسب برای بهره‌مندی از قرآن و اجرا کردن آن در زندگی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: پرداختن به مباحث علمی و مهارتی برای ایجاد اعتمادبه نفس و خودباوری در جوانان و همچنین توجه به مباحث اعتقادی متناسب با شرایط و وضعیت افراد از دیگر محورهای طرح جوانه‌های صالحین است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ابوحمزه تصریح کرد: در بررسی‌های ما معلوم شد از جمله مشکلات جوانان همدانی ضعف اعتقادی و عدم آگاهی و شناخت صحیح نسبت به مبانی اسلام است بنابراین باید از این فرصت به وجود آمده برای رفع این مشکل در جامعه استفاده کرد.

وی افزود: در بخش هنری و ورزشی نیز باید تا آنجا که می‌توانیم موضوعات را متنوع کرده و جذابیت برنامه‌ها را افزایش دهیم تا همه افراد با همه سلایق بتوانند متناسب با وضع موجود و امکانات از برنامه‌ها استفاده کنند.

 فرمانده سپاه همدان ابراز کرد: فرماندهان نواحی با هماهنگی و همپوشانی ادارات متولی برگزاری برنامه اوقات فراغت از ظرفیت این دستگاه‌ها در اجرای برنامه ها استفاده کنند تا نتیجه‌ای مطلوب و واقعی از جامعه آماری ما به دست آید.

 وی با تاکید براینکه آمار و ارقام برخی ادارات درباره تعداد شرکت کنندگان در برنامه‌های اوقات فراغت تکراری است، گفت: بسیاری از افرادی شرکت کننده در برنامه‌های اوقات فراغت دستگاه‌ها مشترک هستند به همین دلیل هنگام پالایش نهائی، آمار اصلی کمتر از آمار ارائه شده در استان است.

ابوحمزه با تاکید بر عدم موازی‌کاری دستگاه‌ها بیان کرد: برگزاری برنامه‌های مذهبی و مناسبتی به همراه مسابقات مختلف و ایجاد رقابت سالم در بین نوجوانان و جوانان می‌توانند نتایح مثبتی در روحیه و شخصیت آنها داشته باشد.

وی خطاب به فرماندهان نواحی اظهار داشت: ‌هیچ وجه فردی را به دلیل پوشش و ظاهرش رد نکنید چرا که هنر ما باید این باشد که افراد با دیدگاه‌ها و شرایط مختلف را جذب کنیم پس باید بستری برای حضور و فعالیت همه ارائه شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) تصریح کرد: توجه به بعد کیفی برنامه‌ها نیز از اهمیت بیشتری برخورداربوده و لازم است فرماندهان و مجریان طرح جوانه‌های صالحین نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اعزام تیم‌های بازرسی و نظارت در مناطق مختلف استان ابراز کرد: پس از پایان طرح نتایج بازرسی‌ها به فرماندهان نواحی اطلاع داده می‌شود تا مشخص گردد هریک از مناطق تا چه اندازه توانسته‌اند به تکالیف خود عمل کنند.

 فرمانده سپاه همدان گفت: در بخش اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدائی و اشتغالزائی نیز با هماهنگی اداره کل فنی و حرفه‌ای افراد می‌توانند به صورت رایگان در این دوره‌ها شرکت کرده و پس از کسب مهارت، بخشی از مشکلاتشان حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار