رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: کلاه‌بردار آپارتمان‌ساز توسط عوامل پلیس آگاهی دستگیر شد.
کد خبر: ۴۴۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 16 June 2017
رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: کلاهبردار آپارتمان ساز توسط عوامل پلیس آگاهی دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری پلیس سرهنگ رضا زارعی یادآوری کرد: اردیبهشت ماه سالجاری تعدادی از شهروندان اقدام به طرح شکایت از فردی به نام عارف 47 ساله که دارای بنگاه معاملاتی در همدان بوده کردند.

وی اضافه کرد: این فرد تحت عنوان پیش فروش آپارتمان از آنان مبالغی را دریافت کرده و بعد از مدتی این کلاهبردار متواری می شود.

وی بیان کرد: تحقیقات پلیس گویای این است که متهم از حدود 20 سال قبل دارای بنگاه معاملات ملکی بوده و با جلب اعتماد مردم با اتکا به این سابقه و اغفال شاکیان با عنوان ساخت مجتمع در همدان اقدام به کلاهبرداری 50 میلیارد ریالی کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان اظهار کرد: با استعلام پلیس از بانک هایی که متهم در آنها حساب داشت معلوم شد موجودی تمامی حساب ها تخلیه و صفر شده است.

سرهنگ زارعی افزود: همچنین تا 6 خرداد سالجاری 35 میلیارد ریال چک بلامحل از حسابهای جاری خود صادر کرده که دارندگان چک اقدام به طرح شکایت در دادسرا کرده اند.

وی اضافه کرد: در بازرسی از محل حضور و اختفای متهم مشخص شد که وی از همدان متواری شده است که پس از انجام اقدام اطلاعاتی متهم در یکی از مناطق همدان شناسایی و به صورت غافلگیرانه در حالیکه مشغول استعمال مواد مخدر بود شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی همدان بیان کرد: در بازرسی بدنی از وی یک فقره چک پول جعلی 50 هزار تومانی و تعداد زیادی چک جاری افراد مختلف و مقدار 18 گرم مواد مخدر از نوع شیره تریاک در محل از نامبرده کشف و ضبط و متهم برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ زارعی گفت: کلاهبردار اعتراف کرد که با ترفند خرید و فروش آپارتمان از شاکیان حاضر کلاهبرداری کرده و به علت ناتوانی در باز پس دادن مبالغ دریافتی به کیش متواری شده است.

اوایل هفته جاری سارقان دسته چک با 29 فقره کلاهبرداری به ارزش 2 میلیارد و 873 میلیون ریال در این استان شناسایی و دستگیر شدند.

همچنین اوایل ماه جاری 6 نفر از اعضای یک باند پس از هشت فقره کلاهبرداری به ارزش 10 میلیارد ریال در همدان دستگیر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار