فرماندار شهرستان رزن گفت: کشتارگاه شهرستان رزن به لحاظ امور بهداشتی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.
کد خبر: ۴۴۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 15 June 2017
فرماندار شهرستان رزن گفت: کشتارگاه شهرستان رزن به لحاظ امور بهداشتی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

به گزارش مهر، فتحعلی حسینی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان رزن با اشاره به اینکه تنها کشتارگاه شهرستان رزن از نظر بهداشتی با مشکلات عدیده ای مواجه است، گفت: این کشتارگاه بیش از ۱۶ مورد نقص بهداشتی دارد که ۱۲ مشکل آن به راحتی قابل حل است و مالک این کشتارگاه در زمان تعیین شده باید هرچه سریعتر نسبت به رفع این نواقص اقدام کند.  

وی عنوان کرد: باحل مشکل کشتارگاه شهرستان رزن اجازه کشتار به صورت سنتی در روستاها داده نخواهد شد و قصابی ها باید برای تهیه گوشت به کشتارگاها مراجعه کنند.  

فرماندار رزن با اشاره به اینکه هیچگونه موردی مبنی بر وجود علائم تب کریمه کنگو در شهرستان رزن مشاهد نشده است، یادآور شد: مهمترین راه مقابله با گسترش این بیماری پیشگیری، سم پاشی محل تجمع دام ها و همچنین کشتار دام ها در کشتارگاه ها به صورت بهداشتی است.  

وی با عنوان اینکه فرسوده بودن برخی از مراکز بهداشتی درمانی شهرستان رزن باعث شده بود که ارائه خدمات به مردم با مشکل مواجه شود، ادامه داد: با ساخت فضاهای جدید بیش از ۴ هزار متر از مراکز بهداشتی درمانی شهرستان رزن نوسازی خواهد شد.  

حسینی با اشاره به اینکه در شهرستان رزن بیش از ۳۰ پروژه در حوزه بهداشت و سلامت در دست ساخت است، عنوان کرد: عملیات اجرایی این پروژها از آبان  ماه سال گذشته شروع شده و پیش بینی می شود تا هفته دولت به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه این پروژها به طور میانگین بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، ادامه داد: برای ساخت این ۲۵ پروژه بیش از ۸ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده که تخصیص این اعتبارات ۴۵ درصد است.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار