امام جمعه تویسرکان گفت: بارگاه حبقوق نبی(ع) ظرفیتی ویژه برای توسعه گردشگری مذهبی و تاریخی در استان همدان و شهرستان تویسرکان است.
کد خبر: ۴۴۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰ 14 June 2017
حجت الاسلام مرتضی موحدی با بیان اینکه تا کنون آن گونه که باید و شاید از ظرفیت های منذهبی، فرهنگی و تاریخی بارگاه حبقوق نبی(ع) در تویسرکان بهره وری ایجاد نشده است اظهار داشت: باید با برنامه ریزی های کارشناسانه و دقیق از مزایای فرهنگی، معنوی و تاریخی این بارگاه مطهر در جهت رشد و پویایی اقتصادی شهرستان بهره وری حداکثری ایجاد شود.

به گزارشتابناک همدان ازتویسرکان؛ وی افزود:ظرفیت های گردشگری شهرستان تویسرکان و بارگاه حبقوق نبی(ع)به عنوان یکی از مهمترین این ظرفیت ها تا کنون به خوبی معرفی و بازشناسی نشده و بخش قابل توجهی از مردم ایران با این قابلیت ها آشنایی ندارند.

حجت الاسلام موحدی با اشاره به اینکه اکنون توسعه صنعت گردشگری یکی از مهمترین راهکارهای ایجاد فرصت های متنوع شغلی و کاهش نرخ بیکاری در تویسرکان است گفت: مجموعه مسوولان  و حتی عموم مردم باید نسبت به بهره وری حداکثری از این گونه ظرفیت های گردشگری دغدغه داشته و برنامه های اثر گذار و عملی ارائه دهند.

وی اظهار داشت: وجود بقعه مطهر حبقوق نبی(ع) علاوه بر ایجاد فضای آرامش معنوی و الهی می تواند پذیرای هزاران گردشگر در طول سال و فعالیت بیش از پیش چرخ های اقتصاد شهرستان تویسرکان باشد.

امام جمعه تویسرکان تاکید کرد: بارگاه این پیامبر بزرگ الهی حتی می تواند بر روند جذب بیش از پیش گردشگر در کل استان همدان نیز اثر بخش بوده و فرصت های جدید شغلی ایجاد کند.

به گزارش  تابناک بارگاه حبقوق نبی(ع) که یکی از پیامبران بنی اسرائیل است و در حدود 603 سال قبل از میلاد حضرت مسیح(ع) می زیسته در تویسرکان واقع شده و قدمت بنای آن نیز به 900 سال پیش و در دوره حکومت سلجوقیان بر می گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار