رئیس هیئت‌مدیره ستاد دیه استان همدان با اشاره به اینکه این عملیات شامل استاندارد کردن جاده‌ها و استفاده از امکانات تصویری در جاده‌ها بود گفت: در سال نزدیک به ۱۲ نفر به علت عدم رعایت نکات ایمنی دچار حادثه و خسارت جانی و مالی شده و روانه زندان می‌شوند.
کد خبر: ۴۴۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱ 14 June 2017
رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان همدان سرعت و بی‌دقتی را بیشترین عامل تصادفات اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از6 نفر به علت بی‌دقتی در رعایت نکات ایمنی در زندان‌های استان همدان به سر می‌برند.

به گزارش ایسنا،سعید گلستانی امروز 22خرداد در نشست خبری ستاد دیه با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه باید با فرهنگ‌سازی پیشگیری‌های لازم را به عمل بیاوریم اظهار کرد: یکی از گروه‌های مستحق پرداخت دیه، گروه موتورسواران هستند که باعث تصادف‌های درون‌شهری می‌شوند و بیشترین درصد دیه را به خود اختصاص می‌دهند.

گلستانی افزود: در تصادف‌های درون‌شهری، خود موتورسواران و افراد مسن جامعه که توانایی کمتری درحرکت دارند بیشترین آسیب را می‌بینند

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که سبب می‌شود مردم ناخودآگاه گرفتار شوند عدم رعایت موازین قانونی توسط خود مردم است اضافه کرد: بیشترین درصد خسارت‌ها از خطاهای انسانی ازجمله سرعت و عدم رعایت قوانین رانندگی، عدم رعایت نکات ایمنی در کارگاه‌های تولیدی و ساختمان‌ها است.

وی افرادی که به دلیل جرائم غیر عمد در زندان به سر می‌برند را به چند گروه تقسیم کرد و خاطر نشان کرد: یک گروه موتورسوارانی هستند که وسیله خود را بیمه نکردند و گروهی دیگر رانندگانی هستند که بیمه خود را به‌موقع تعویض نمی‌کنند همچنین گروهی دیگر به خاطر عدم پرداخت مهریه و گروهی دیگر بیشتر از درآمد خود ضامن افراد می‌شوند و به دلیل رعایت نکردن مسائل جزئی در زندان به سر می‌زند.

گلستانی بابیان اینکه با همکاری مردم و کاهش سرعت تردد درون شهر می‌توان آمار تصادفات را به حداقل رساند تصریح کرد: عملیاتی کردن طرح کاهش تصادفات در استان همدان باعث شده تا حدودی میزان تصادفات را کاهش دهیم و نتایج خوبی از آن حاصل‌شده است.

رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان همدان با اشاره به اینکه این عملیات شامل استاندارد کردن جاده‌ها و استفاده از امکانات تصویری در جاده‌ها بود گفت: در سال نزدیک به 12 نفر به علت عدم رعایت نکات ایمنی دچار حادثه و خسارت جانی و مالی شده و روانه زندان می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر در داخل شهر فقط 10 کیلو متر سرعت کاهش یابد به دنبال آن مرگ و میر نیز کم خواهد شد.

گلستانی در پایان بیان کرد: امید است امسال مثل سنوات گذشته از ظرفیت خیرین استفاده کنیم و در جشن گلریزانی که برای زندانیان برگزار می‌شود تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیر عمد را به آغوش گرم خانواده‌شان بفرستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار