مهندس تیموری روش‌های تشویقی شرکت را برای کاهش مصرف برق در تابستان و اوج مصرف انرژی برق، تعامل با صنایع برای انتقال تعمیرات دوره‌ای و سالیانه صنایع به این بازه زمانی و انتقال مصرف به ساعت‌های غیریپک عنوان و افزود: با این تلاش سال قبل ۴۴ واحد صنعتی در این کار با شرکت توزیع نیروی برق استان همکاری و مشارکت داشتند و ۱۰ مگاوات از پیک‌بار مصرف استان را در تابستان سال گذشته کاهش دادند.
کد خبر: ۴۴۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 13 June 2017
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: استان همدان با یک میلیو‌ن و 700 هزار نفر در محدوده 19 هزار کیلو‌متر از خدمات نیروی برق، این بهره‌مند  است.

به گزارشتابناک همدان؛ مهندس حاجی رضا تیموری افزود: مدیریت مصرف برق یکی از مسایل مهم در پایداری مصرف انرژی در اوج زمان مصرف است. 

یعنی درساعت‌هایی که ضروری نیست، مشترکان سامانه‌های برقی غیر‌ضروری خود را روشن نکنند و از وسایل خنک‌کننده که برچسب انرژی دارد استفاده کنند.

همچنین لامپ‌های کم‌مصرف را در محیط کار وسکونت خود استفاده‌ کنند و سامانه‌های خنک‌کننده خود را توسط سایه‌بان از گرما و تابش مستقیم نور‌خورشید محافظت کنند تا نیازی به استفاده از انرژی بیشتر برای خنک‌کردن محیط نباشد.

این مقام مسئول در شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار داشت: شهروندان استان همدان همیشه تعامل مناسب در مصرف انرژی برق با این نهاد خدمات‌رسان دارند. اکنون در حوزه شهری و روستایی همه از نعمت برق بهره‌مند هستند.

استان همدان 1080 روستا،27 شهر در 9 شهرستان برقدار ‌دارد

به دلیل آن که استان همدان قطب کشاورزی است، 40 درصد انرژی برق در این بخش و 11 درصد هم در حوزه صنعت مصرف می‌شود. یعنی 51 درصد برق در این حوزه‌ها استفاده می‌شود.

مهندس تیموری روش‌های تشویقی شرکت را برای برای کاهش مصرف برق در تابستان و اوج مصرف انرژی برق، تعامل با صنایع برای انتقال تعمیر‌ات دوره‌ای و سالیانه صنایع به این بازه زمانی و انتقال مصرف به ساعت‌های غیر‌یپک(خارج اوج مصرف) عنوان و افزود: با این تلاش سال قبل 44 واحد صنعتی در این کار با شرکت توزیع نیروی برق استان همکاری و مشارکت داشتند و 10 مگا‌وات از پیک بار مصرف استان را در تابستان سال گذشته کاهش دادند.

وی تاکیدکرد: سال قبل با تفاهم‌نامه‌ای که با2 هزار مشترک بخش کشاورزی استان مو‌تور‌های چاه کشاورزی را در4 ساعت از شب یا روز روشن نکردند. که بر این اساس تابستان سال قبل70‌مگاوات از بار مصرف شبکه کاسته شد.

شرکت برق استان نیز برای تشویق بیشتر کشاورزان برای همکاری در این طرح، بهای مصرف بقیه ساعت‌های شبانه‌روز را برای آنان رایگان کرد.

این مقام مسئول گفت: امسال نیز این روند را با همکاری مشترکان این حوزه‌ها ادامه می‌دهیم و با تشریک مساعی مردم مدیریت اوج مصرف را به مانند سال قبل به نحوی بهینه انجام خواهیم داد.

از شهروندان استان نیز انتظار داریم تا اصلاح الگوی مصرف برق را همیشه در زندگی و محیط کار مورد توجه قرار دهند، چرا که افزون بر مدیریت هزینه برق، مدیریت سبد اقتصادی خانواده را هم انجام می‌دهند که به تقویت تولید در بخش‌های کشاورزی و صنعت منجر می‌شود.

مهندس تیموری  افزود: برای بهره‌مندی استان از انرژی‌های نو‌پدید هم با هدف کاهش اتکا به تامین برق از شبکه‌سراسری، تولید پراکنده برق(پدافند غیر‌عامل)، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، فراوانی و پایداری تولید برق، قابلیت دسترسی و کاهش هزینه‌های برق است. 

سال قبل برای تحقق این هدف 125کیلو‌وات نیرو‌گاه خورشیدی در 8مدرسه،4 مسجد، و ساختمان شرکت توزیع نیروی برق استان همدان راه‌اندازی شد. 

وی افزود: سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ساخت 2 نیروگاه هر کدام به ظرفیت 7 مگاو‌ات قرار‌داد‌های لازم را سازمان‌انرژی‌های نو ایران منعقد کرد و این نیرو گاه‌ها هم در کمتر از 6 ماه در استان هم با حضور وزیر نیرو بهره برداری شد. هر نیروگاه همه سرمایه‌گذاری 16 میلیو‌ن یوروی دارد و در زمینی به مساحت 10 هکتار به بهره‌برداری رسیده است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار