مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان اعلام کرد: امسال در راستای برنامه‌های اوقات فراغت۳۲۰عنوان برنامه پیش‌بینی‌شده و مهم‌ترین محور فعالیت در کلاس‌های فرهنگی, ادبی, علمی و دینی، سرگرمی‌های خلاقانه است.
کد خبر: ۴۳۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 12 June 2017
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با بیان اینکه فقدان مجتمع فرهنگی هنری تخصصی مهمترین ضعف حوزه کودک در همدان است گفت: در راستای برنامه‌های اوقات فراغت ۳۲۰ عنوان برنامه در همدان پیش‌بینی شده است.

به گزارش تسنیم, محمدرضا جوادی با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در سال96 اظهار داشت: شعار امسال "شادی, بالندگی و خلاقیت" است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های اوقات فراغت و تابستانی کودک و نوجوان از 20 خردادماه در 40 پایگاه و مرکز ثابت سیار و پستی برگزار می‌شود، عنوان کرد: مراکز سیار و پستی مثل مراکز ثابت نیستند و فعالیت‌ها را به مراکز کمتر برخوردار تعمیم داده و آن مناطق را تحت پوشش قرار می دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان همدان اعلام کرد: امسال در راستای برنامه‌های اوقات فراغت 320 عنوان برنامه پیش‌بینی شده و مهمترین محور فعالیت در کلاس‌های فرهنگی, ادبی, علمی و دینی، سرگرمی‌های خلاقانه است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر در حوزه سرگرمی‌ها در کانون ورود می‌یابیم گفت: در حوزه کلاس‌ها و کارگاه‌های هنری دوره‌هایی را در حوزه نقاشی, خوشنویسی, سفالگری, تئاتر, انیمیشن و پویا نمایی داریم.

جوادی اظهار داشت: در حوزه کلاس‌های فرهنگی دوره‌های قصه‌گویی, کتابخوانی, نشریه, روزنامه دیواری و غیره را داریم ضمن اینکه در بخش ادبی نیز دوره‌های شعرسرایی, مشاعره, نقد ادبی و سایر را برنامه ریزی کرده‌ایم.

وی گفت: در حوزه کارگاه‌های علمی نیز در حوزه نجوم, شناخت محیط زمین, آسمان و فعالیت با موضوع دست سازه‌های من را در برنامه‌ریزی‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با اشاره به حوزه فعالیت‌های دینی بیان کرد: با توجه به اینکه درصد زیادی از شخصیت فرد در دوره کودکی شکل می‌گیرد برنامه‌های روانخوانی, روخوانی قرآن, آشنایی با احکام, ویژه برنامه بهشتیان کوچک و مروارید در صدف و همچنین آشنایی با زندگی ائمه و پیامبران  برای کودکان برگزار می‌شود.

وی افزود: در سایر عناوین همچون سرگرمی‌ها, کلاس‌های چرتکه, دیاگو, فعالیت‌های اردویی و بازی‌های بومی محلی و غیره را در راستای تقویت رشد ذهن کودکان و نوجوانان داریم.

جوادی با بیان اینکه مهمترین ویژگی‌های این دوره افزایش کمی و کیفی در تعداد و نوع برنامه‌های اجرایی است افزود: مصادق این حرف رشد 11 درصدی عناوین برنامه‌ها نسبت به سال گذشته است ضمن اینکه رشد بیش از 12 درصد تعداد اعضا را نیز پیش‌بینی می‌کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان تصریح کرد: رشد دو و نیم درصدی تعداد مراکز و رشد 11 درصدی روستاهای تحت پوشش از پیش‌بینی‌های وبرنامه‌های ما در کانون است.

وی با اشاره به اینکه پوشش و افزایش گستره جامه هدف با نیازهای خاص را در نظر داریم، گفت: سال گذشته نخستین مرکز فراگیر را در همدان راه اندازی کردیم و به دنبال افزایش یک مورد دیگر در استان هستیم تا در آن کودکانی که مشکلات ناشنوایی و نابینایی و غیره را دارند بتوانند از خدمات کانون استفاده کنند.

جوادی عنوان کرد: سال گذشته پیش‌بینی رشد ده درصدی را در برنامه‌ها و بهره‌مندی اعضا داشتیم که در پایان سال رشد 30 درصدی را شاهد بودیم که یکی از دلایل آن نیز افزایش طول مدت دوره اوقات فراغت بود.

وی اظهار داشت: تعداد شرکت کنندگان در دفعه نفر در سال گذشته 365 هزار نفر بوده و امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم تا ده درصد رشد داشته باشیم و در دفعه فعالیت نیز سال گذشته 126 هزار دفعه فعالیت بوده کهبرای این بخش نیز رد سال 96 رشد ده درصدی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با بیان اینکه در حوزه زبان خارجه در تابستان جامعه هزار نفری از خدمات کانون بهره‌مند می‌شوند گفت: ظرفیت دیگرما در این مجموعه سینما کانون است که تلاش می‌کند برای جامعه دانش آموزی تخفیف 50 درصدی داشته باشد.

جوادی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 40 حلقه فیلم در سینما کانون به نمایش درآمد افزود: مجموع هزینه‌های سینما کانون بیش از درآمد آن است ولی چون مرکز فرهنگی است و در معدود استان‌های تهران, بوشهر و همدان این ظرفیت وجود دارد نمی‌خواهیم این ظرفیت را از دست دهیم.

وی تصریح کرد: جشنواره یادگار ماندگار با موضوع دفاع مقدس امنیت و آرامش, دومین جشنواره پویا, دومین جشنواره تئاتر عروسکی که موضوع آن با توجه به لزوم شادی و نشاط مورد نیاز جامعه طنز قرار داده شده و غیره در سال 96 برگزار می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: ویژه برنامه تجربه‌های خلاق برای مربی‌های کانون, برنامه سرای فیروزه‌ای, جشنواره قصه‌گویی, اذان, برنامه‌های دو پنجره و ویژه برنامه‌های هفته کودک در سال 96 پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: امسال چهل و یکمین مرکز سیار در رزن افتتاح می‌شود و بخشی از مقدمات کار انجام شده و 20 روستای دیگر تحت پوشش فعالیت‌های کانون قرار می‌گیرند و جز معدود استان‌هایی هستیم که پوشش استانی داریم.

جوادی افزود: به دنبال مهارت آموزی نیستیم و بیشتر واسطه‌های تربیتی و پرورشی را از اهداف خود می‌دانیم ضمن اینکه در کانون اهداف دیگری داریم و مهارت‌های زندگی اجتماعی را به کودکان آموزش می‌دهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: 54 هزار نفر ظرفیت اسمی اعضای کانون پرورش در همدان است و بیش از 50 درصد اعضا نیز فعال هستند.

وی مهمترین نقطه ضعف در همدان را فقدان مجتمع فرهنگی هنری کودک در استان اعلام کرد و گفت: در چند سال گذشته ساخت و راه‌اندازی چنین مجتمعی با توجه به شرایط اعتباری حاکم در دولت امکان پذیر نبوده و پروژه‌های زمین مانده هم زیاد است بر این اساس باید منتظر باشیم تا شرایط اعتباری به ثباتی برسد.
لزوم کنترل عوامل بروز بیماری‌های منتقله از آب و غذا در همدان/ مورد مشكوك تب كريمه كنگو نداشتيم
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي همدان خواستار کنترل عوامل بروز بیماری‌های منتقله از آب و غذا به ویژه در فصول گرم در همدان شد و گفت:‌ مورد مشكوك به بيماري تب كريمه كنگو در همدان وجود ندارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار