معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از بروز خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی در درختان گردوی استان خبر داد و گفت: بیشترین خسارت مربوط به شهرستان‌های ملایر، تویسرکان و بخشی از همدان است.
کد خبر: ۴۳۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 12 June 2017
معاون بهبود توليدات گیاهی سازمان جهادكشاورزي استان همدان از بروز خسارت 184 میلیارد ریالی در درختان گردوی استان خبر داد و گفت: بيشترين خسارت مربوط به شهرستان‌های ملایر، تویسرکان و بخشي از همدان است.

به گزارش اسنا؛ شهرام پرورش با اشاره به وجود 74 هزار و 508 هکتار اراضی باغی در استان همدان، اظهار کرد: 69 هزار و 770 هکتار از باغات استان مثمر و 4 هزار و 728 هکتار غیرمثمر است.

وی با اشاره به وجود 19 هزار هکتار باغ گردو در استان بیان کرد: در سال گذشته از  17 هزار و 909 هکتار باغ گردوی بارور استان،53 هزار و 276 تن گردو تولید شد.

وی با بیان اینکه در مهرماه و آبان‌ماه سال گذشته بارندگی وجود نداشت و درختان گردو دیر به خزان رفتند، افزود: درختان گردو در یک باغ به صورت توده‌ای بوده و یک باغ تشکیل شده از رقم خاصی از درخت گردو نیست.

معاون بهبود توليدات گیاهی سازمان جهادكشاورزي استان همدان با اشاره به بازدید مشترک بین دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی‌سینا،مرکزتحقیقات کشاورزی وسازمان جهادکشاورزی ازباغات استان، گفت: این بازدیدها از باغ‌های اطراف مریانج انجام شد که بازدیدکنندگان متوجه عارضه سرمازدگی در بین درختان شدند و سرمای آذرماه سال گذشته اتفاقی بود که کل کشور را در برگرفته و به باغات گردو، انار و ... خساراتی وارد کرد.

پرورش بابیان اینکه 38درصدکاهش تولید درباغات استان رخ داده است،تأکید کرد:به کشاورزان وباغداران توصیه می‌شود برای جلوگیری از این مشکل رسیدگی به مسائل بهداشتی باغات را در دستور کار قرار داده و قطع سرشاخه‌های خشکیده، تغذیه و آبدهی مناسب را انجام دهند.

وی بیشترین خسارت وارده در بخش باغبانی استان را مربوط به درختان گردو دانست و یادآور شد: خسارت وارد شده به درختان گردو 184 میلیارد ریال برآورد شده و بیشترین خسارت مربوط به ملایر، تویسرکان و بخشی از همدان است.

پرورش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سرمای بی‌سابقه سال گذشته باعث بروز خسارت به 1200 هکتار از اراضی زیرکشت کلزا شد، خاطرنشان کرد: کشاورزی با طبیعت کار می‌کند که دما و بارندگی مناسب در تولید اثرگذار است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار