معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه هیچ دولتی نمی‌تواند ادعا کندکه کارها بدون حمایت سازمان‌های مردم‌نهاد انجام می‌شود، اظهار داشت: باید نسبت به تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد اقدام شود.
کد خبر: ۴۳۹۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ 12 June 2017
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش میزان مشارکت سازمان‌های مرد‌‌م‌نهاد حوزه سلامت در استان خبر داد.

به گزارش فارس، بهروز رحیمی در جمع خبرنگاران با تشکر از مدیرعامل انجمن PKU استان و رئیس انجمن دیابت استان از همدلی و همراهی همه کسانی که از سمن‌های حوزه سلامت حمایت می‌کنند، به افزایش میزان مشارکت سازمان‌های مرد‌‌م‌نهاد حوزه سلامت در سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی که مشارکت اجتماعی بالاتر می‌رود مسئولیت‌پذیری افراد جامعه نیز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه هر چقدر کارها به صورت تشکیلاتی انجام شود می‌تواند در کنار اقدامات دولت، راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه باشد، گفت: از حضور علاقمندان به فعالیت در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه سلامت استقبال می‌شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه هیچ دولتی نمی‌تواند ادعا کندکه کارها بدون حمایت سازمان‌های مردم‌نهاد انجام می‌شود، اظهار داشت: باید نسبت به تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد اقدام شود.

مدیرعامل انجمن PKU استان همدان نیز اظهار کرد: بیماران دیابتی و کودکان PKU از اینکه حامیان بزرگواری مثل شما مسئولان در کنارشان حضور دارند، خوشحال هستند و جای امیدواری برای خانواده‌هاست که در مسیر درمان بیماران محکمتر گام بردارند.

رحمانی با اشاره به فعالیت‌های انجمن PKU در سال گذشته گفت: بازدید از منزل اعضای شهرستانی برای تشکیل پرونده مددکاری، توزیع سبد غذایی برای خانواده‌های کم توان مالی در چند مرحله، اهدای بن خرید کفش در دو مرحله و توزیع گوشت قربانی انجام شده است.

وی توزیع نان و غذای رژیمی، عیدی به مبلغ 100 هزار تومان، کمک هزینه غیرنقدی مثل لباس و لوازم‌التحریر، برگزاری مراسم‌هایی ازجمله روز دختر و روز جهانی PKU همراه با قدردانی از مسئولان حامی انجمن، برگزاری ضیافت افطار سال گذشته همراه با قدردانی از دانش‌آموزان بیمار موفق، تشکیل شورای مددکاری، پذیرش کارورزی دانشجویان رشته مددکاری حدود 30 نفر در سه سال گذشته را از جمله اقدامات انجام شده دانست.

مدیرعامل انجمن PKU استان همدان برنامه‌های در دست اجرا شامل برگزاری اردوی زیارتی تفریحی خانواده‎ها و جشن‌های مختلف برای بچه‌ها را عنوان کرد و افزود: این برنامه‌ها همه به پشتوانه حمایت مسئولان و حامیان و خیرین امکان‌پذیر است.

وی یادآور شد: چشم امید خانواده‌ها و بیماران اول به خدا بعد به حمایت مسئولان است زیرا لبخند این بیماران باعث آرامش خانواده‌ها است که به طور حتم بدون اجر الهی نخواهد بود و امید می‌رود همه کمک کنیم که این لبخند همیشه روی لب‌های عزیزانمان باشد.

مدیرعامل انجمن PKU استان همدان از طرف خانواده‌های PKU از همه شرکت کنندگان در مراسم تشکر کرد و خطاب به خیرین گفت: گاهی خدا می‌خواهد با دست تو دست دیگر بندگانش را بگیرد وقتی دستی را به یاری می‌گیری بدان دست دیگرت در دست خداست.

اجرای برنامه مولودی‌خوانی، اجرای برنامه نقاشی توسط دانش‌آموزن PKU و قدردانی از دانش آموزان و ورزشکاران برتر انجمن PKU، تجلیل از ورزشکاران دیابتی شامل ایران رئوفی قهرمان رشته دو میدانی 5کیلومتر76ساله و بازنشسته آموزش و پرورش، نسا رضایی در رشته شطرنج کسب مدال طلا، فریبا مرادی در رشته شطرنج کسب مدال برنز،زهراالسادات معصومی در رشته دارت کسب مدال برنز، محمد‌رضا عاشوری در رشته دو کسب مدال نقره، امیر‌حسین سبحانی در رشته شنا کسب مدال برنز، علی‌ پورجهان در رشته شنا کسب مدال برنز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار