معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به مشاهده مواردی از این بیماری در برخی از استانها، اظهار کرد: در استان همدان خوشبختانه مورد مشکوک مبتلا به این بیماری گزارش نشده است.
کد خبر: ۴۳۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 12 June 2017
جلال‌الدین امیری با اشاره به اقدامات مرکز بهداشت در رابطه با  کنترل بیماری تب کریمه کنگو، اظهار کرد: وظیفه بهداشت بیشتر در رابطه آموزش و اطلاع‌رسانی است.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو موضوع جدیدی نیست و از قبل نیز بوده و ما نیز آموزش‌ها را دستور کار داریم، گفت: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی‌دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به مشاهده مواردی از این بیماری در برخی از استانها، اظهار کرد: در استان همدان خوشبختانه مورد مشکوک مبتلا به این بیماری گزارش نشده است.

وی بیان کرد: از آنجا که بیماری در حیوانات اهلی هیچگونه علائم مشخصی ندارد و خطر انتقال بیماری در انسان در هنگام ذبح یا یک دوره کوتاه پس از ذبح حیوان آلوده وجود دارد، مردم برای تهیه گوشت مصرفی خود به مراکز معتبر مراجعه کنند تا از این طریق اطمینان داده شود که به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا نخواهند شد.

امیری با تاکید به اینکه اقدامات لازم در راستای کنترل این بیماری در استان انجام می‌شود و قطعا  تا حد توان اجازه نخواهیم داد موردی به این بیماری مبتلا شود، گفت:  بیماری تب کریمه کنگو  خطرناک است اما ابتلا به آن برابر با مرگ نیست و با تشخیص و درمان زودهنگام پیشگیری از خطرات آن وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم کنترل عوامل بروز بیماری‌های منتقله از آب و غذا به ویژه در فصول گرم، خاطرنشان کرد: به دلیل ورود مسافران و گردشگران در فصل تابستان به استان و نیز لزوم توجه به سلامت افراد، کنترل عوامل بروز  بیماری‌های منتقله از آب و غذا بسیار حائز اهمیت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان همکاری و ورود تمام دستگاه‌های متولی امر سلامت در این راستا مهم دانست و افزود: همکاری مرکز بهداشت، سازمان محیط زیست، شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری، شهرداری‌، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای کنترل و مقابله با عوامل ایجاد کننده بروز و شیوع بیماری‌های منتقله از آب و غذا بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات راهبردی و مقتضی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا طی سال جاری گرفته شده است، گفت:‌ امیدوارم با اقدامات لازم در راستای اهداف مهم قدم برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار