کتابت قرآن کریم توسط ۹۴ نفر از خوشنویسان همدانی انجام شد
کد خبر: ۴۳۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ 14 June 2017
کتابت قرآن کریم توسط ۹۴ نفر از خوشنویسان همدانی انجام شد

به گزارش شبستان، مراسم رونمایی ازطرح کتابت کل قرآن کریم توسط نسخ نویسان همدان، ملایروکبودرآهنگ و اهدای آن به حرم مطهرحضرت ابوالفضل العباس (ع) برگزار شد.

جواد مومنی، مسئول گروه کتابت قرآن کریم در مراسم رونمایی از طرح کتابت قرآن کریم در محل تالار قرآن همدان گفت: طرح کتابت  قرآن کریم توسط 94 نفر از جوانان و اساتید استان همدان به کتابت رسید و این قرآن برای لیالی قدر به حرم حضرت ابوالفضل(ع) اهدا خواهد شد.

وی افزود: هفت تن از این افراد  از شهرستان ملایر بودند و چند نفر دیگر از شهرستان‌های استان همدان در این طرح شرکت کردند.

وی ادامه داد: این قرآن در 782 صفحه کتابت شده است و آیات آن شماره‌گذاری نشده‌اند و توسط کلمه جلاله «الله» آیات از یک دیگر تفکیک شده است.

مسئول گروه کتابت قرآن کریم در همدان گفت: کتابت این قرآن در ماه مبارک رمضان سال گذشته به اتمام رسید اما به دلیل عدم همکاری لازم از سوی مسوولان استانی رونمایی و اهدای این کتاب به امسال موکول شد.

وی با بیان اینکه کتابت این قرآن با الگو گرفتن از کتابت میرزا احمد نیریزی انجام شده و به خط آریامهری نوشته شده است، گفت: این قرآن دوشنبه این هفته برای اهدا به حرم حضرت ابوالفضل عباس(ع) به کربلای معلی انتقال داده می‌شود و در لیالی قدر تقدیم حرم خواهد شد.

گفتنی است، هادی فیض منش، مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری همدان نیز در این مراسم به دلیل کتابت قرآن کریم مورد تجلیل واقع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار