رئیس اداره راه و شهر سازی ملایر با اشاره به اینکه حدود 30 درصد از عملیات اجرایی مسجد مسکن مهر شهرستان توسط این اداره انجام شده است گفت: مقرر شده مابقی طرح‌ مسجد کوی مهر واقع در خیابان آفتاب توسط خیران تکمیل شود، در حال حاضر 2 باب مدرسه و یک مسجد نیمه تمام در مسکن مهر ملایر احداث شده است.
کد خبر: ۴۳۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶ 12 June 2017
رئیس اداره راه و شهر سازی ملایر گفت: باتوجه به عدم وجود متقاضی و درصد پیشرفت پایین تعداد ۴۴۰ واحد از واحد‌های مسکن ملایر از شرایط مسکن مهر خارج و به صورت آزاد به بخش خصوصی واگذار و فروخته می‌شود.

به گزارش تسنیم، علیرضا صارمی با اشاره به برخی مشکلات در زمینه آماده‌سازی مسکن مهر اظهار داشت: عدم کارشناسی در جانمایی مسکن مهر، عدم مطالعات اولیه، عدم برنامه‌ریزی مدون و دقیق در زمینه تخصیص تسهیلات، عدم مدیریت در برخی تعاونی‌های مسکن‌مهر نواقص فنی و اجرایی، تورم‌های شدید بازار مصالح و رکود بازار مسکن در سنوات گذشته و غیره در اجرای طرح احداث مسکن مهر هزینه‌های سنگینی به دولت، شرکت‌ها و سازندگان تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای احداث مسکن مهر در ملایر در مجموع 9 هزارو 177 واحد مسکن عقد قرار داد شده گفت: از این میزان تاکنون تعداد 7 هزارو 777 واحد مسکونی تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

صارمی افزود: هم اکنون عملیات اجرایی تعداد یک هزارو 400 واحد در حال انجام و تا پایان سال 96 تکمیل و تحویل متقاصیان می‌شود.

وی افزود: مجموع تسهیلات اختصاص یافته به مسکن  مهر شهر ملایر بیش از  200 میلیارد تومان است که تاکنون حدود 10 میلیارد تومان از محل یارانه‌‌ها در راستای احداث و آماده سازی فعالیت‌‌های زیر بنایی و روبنای کوی مهر توسط اداره راه‌وشهرسازی ملایر تخصیص یافته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر با اشاره به اینکه مقرر شد تعاونی‌های مسکن که پیشرفت زیر 30 درصد دارند از شرایط مسکن مهر خارج و برای ساخت و تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود گفت: از مجموع 440 واحد خارج شده از شرایط مسکن مهر ملایر تعداد 140 واحدی خانه کارگری داری 15درصد پیشرفت فیزیکی و 300 واحدی شرکت اندیشه گستر نیز 10 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از ادارات و‌ ارگان‌های شهرستان موظف هستند که در مساکن مهر خدمات زیر بنایی و رو بنایی ایجاد و تکمیل کنند افزود: تاکنون از سوی ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان اقدامات مطلوبی انجام شده اما جوابگوی تمام مشکلات مردم این منطقه نیست.

صارمی عدم جدول گذاری وجمع‌‌آب‌های سطحی،  محوطه‌سازی، درخت کاری،  آسفالت‌ریزی، عدم وجود ایستگاه تاکسی و حمل و نقل عمومی، احداث بانک، عابر بانک،  پاسگاه، مسجدو غیره را از جمله مشکلات مهم در مسکن‌ها‌ی مهر ملایر برشمرد.

رئیس اداره راه و شهر سازی ملایر  با اشاره به اینکه حدود 30 درصد از عملیات اجرایی مسجد مسکن مهر شهرستان توسط این اداره انجام شده است گفت: مقرر شده مابقی طرح‌ مسجد کوی مهر واقع در خیابان آفتاب توسط خیران تکمیل شود، در حال حاضر 2 باب مدرسه و یک مسجد نیمه تمام در مسکن مهر ملایر احداث شده است.

وی از اقدامات آتی این اداره به تکمیل و اتمام پروژه 200 واحدی شرکت آتیه سازان خبر داد و افزود: با توجه به پیگیری‌ها و پرداخت هزینه انشعابات توسط اداره راه و شهر سازی شهرستان انشعابات آب، برق و گاز این پروژه تکمیل و بزودی تحویل متقاضیان می‌شود ضمن اینکه این طرح هم اکنون بیش‌از 90 درصد پیشرفت فیزکی دارد.

صارمی افزود: پروژه 432 واحدی دژچنار نیز با کمک ‌های فرمانداری ، اداره تعاون، دادستان شهرستان و اداره راه و شهر سازی مرتفع شده و ساخت واحد‌ها در حال انجام است.

رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر  با اشاره به اینکه این طرح در حال حاضر 40 درصد پیشرفت فیزکی دارد و تا‌پایان سال بخشی از واحد‌ها تحویل متقاضیان می‌شود.

وی با بیان اینکه  هم اکنون 180 واحد از432 واحد این طرح دارای متقاضی می‌باشد تصریح کرد: با توجه به افزایش تسهیلات از 30 به 40 میلیون تومان شرایط خوبی برای صاحب خانه شدن متقاضیان فراهم آمده است.

صارمی اظهار داشت: با مدیریت جدید و نظارت بیش از بیش بر این پروژه و همچنین مرتفع شدن موانع و مشکلات اجرایی امید است کلیه واحد‌ها طبق برنامه زمانبندی و با کیفیت تحویل متقاضیان شود.

رئیس راه‌ وشهر‌‌سازی ملایر بیان کرد: پروژه 30 واحدی دژین افلاک دیار متعلق به‌ متقاضیان تحت پوشش بهزیستی شهرستان نیز در حال حاضر بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سال 96 تحویل متقاضیان می‌شود.

صارمی از دیگر اقدامات این اداره به ایجاد دو پارک در محله شمس آباد و یخدان میرفتاح در راستای توانمند سازی مناطق حاشیه شهر و بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: تاکنون برای ایجاد و احداث پارک محله شمس‌آباد 365میلیون تومان و برای پارک محله یخدان میرفتاح مبلغ 191میلیون تومان از محل اعتبارات راه و شهرسازی مصوب و عملیات اجرایی به زودی آغاز می‌شود.

صارمی بیان‌کرد: تملک اراضی در زمینه ایجاد پارک منطقه یخدان میرفتاح توسط اداره میراث فرهنگی و در محله شمس آباد نیز تملک اراضی توسط شهرداری ملایر انجام شده است.

وی بیان کرد: مقرر شده ازمحل اعتبارات عمران و بهسازی اداره راه و شهر‌سازی مبلغ 550 میلیون تومان در زمینه احیاء، بهسازی و اجرای فاضلاب شهری در مناطق طرح بازآفرینی شهر ملایر هزینه شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی ملایر در بخش دیگری از سخنان خود از  پرداخت مطالبات معارضین زمین‌های پروژه 4 خطه ملایر _ توره و 4 خطه جوکار_ تویسرکان خبر داد و افزود: مشکلات معارضین محور ملایر توره حد فاصل بهشت هاجر تا دو راهی بیجن آباد(عباسیه) به طول 6250 متر و همچنین 4 خطه محور جوکار_  تویسرکان حد فاصل روستای حسین آباد  مرتفع شده است‌.

  رئیس اداره راه و شهر سازی ملایر بیان کرد: سال جاری  فاز نخست 4 خطه نمودن محور ملایر _ بروجرد حد فاصل شهر سامن تا روستای یونس به طول6250 کیلومتربا اعتبار 7 میلیارد و 700 میلیون تومان تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

صارمی افزود: همچنین عملیات اجرایی  8 کیلومتر باقی مانده از محور ملایر_ بروجرد از روستای یونس تا دو راهی نهاوند _ بروجرد با اعتبار 11 میلیارد تومان آغاز شده است.

وی از در دست مطالعه بودن 5 کیلومتر  از 4 خطه محور ملایر_ آورزمان_ نهاوند خبر دادو افزود: با توجه به پیگیری  مسئولین و نمایندگان شهرستان ردیف بودجه ملی این طرح در سال 96 مصوب شده و عملیات اجرایی این محور  چبه زودی آغاز می‌شود.

رئیس اداره راه‌ و‌شهر‌سازی ملایر از آغاز عملیات بهسازی و آسفالت راه روستایی مهدی آباد به حسن کوسج  به طول 3هزارو 200 متر مربع با اعتبار 700 میلیون تومان خبر داد و افزود: این طرح ماه آینده  به بهره برداری ‌می‌رسد‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار