امام جمعه ملایر :
حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر برقراری در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر درپارک سیفیه با اشاره به جریان صلح امام حسن(ع)با معاویه اظهار داشت: مسیر اسلام و خلافت با این صلح تغییر کرد و معاویه خلافت را به سلطنت تغییر داد.
کد خبر: ۴۳۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۹ 11 June 2017
حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر برقراری در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر در پارک سیفیه با اشاره به جریان صلح امام حسن(ع) با معاویه اظهار داشت: مسیر اسلام و خلافت با این صلح تغییر کرد و معاویه خلافت را به سلطنت تغییر داد.

به گزارشتابناک همدان از ملایر وی بیان کرد: معاویه رسم خلافت را عوض کرد و به جای اینکه مسئله اصلی در خلافت دین و ایمان باشد و اسلام در جامعه حاکم باشد، از هر ابزاری حتی با وجود از بین رفتن این و ایمان برای رسیدن به قدرت استفاده کرد.

امام جمعه ملایر گفت: معاویه و جانشینان برای حفظ این سلطنت و از بین بردن حاکمیت اسلامی از تهدید، زر و زور استفاده کردند و افراد ناپاکی را بر حاکمیت مناطق اسلامی کردند.

وی افزود: امام حسن(ع) در این شرایط که با فشار اطرافیان صلح را پذیرفته بودند تفکر اسلامی را حفظ کردند و موضع گیری های تندی علیه دشمنان کردند.

وی تصریح کرد: امروز همان تفکر ناب محمدی در جامعه حکم فرما است و بر آن دشمنان اسلام لرزه انداخته است.

حجت الاسلام برقراری با گرامی داشت روز اکرام ایتام افزود: خدا در قرآن کسانی را که به ایتام توجه نمی کنند و اجازه آن را هم نمی دهند را مساوی با بی دینی میداند.

وی با تاکید بر توجه بر ایتام عنوان کرد: کسانی که از تمکن مالی برخوردار هستند به ایتام و فقرا توجه کنند و انان را فراموش نکنند.

امام جمعه ملایر با اشاره به در پیش بودن لیالی قدر بیان کرد: قدر این شب ها را بدانیم و از آنها به خوبی استفاده کنیم و برای امنیت آفرینان کشور دعا کنیم.

وی خاطر نشان کرد:با توجه به سخنان رهبری در روز رحلت امام خمینی فرمایشات مقام معظم رهبری از محکمات انقلاب است.

وی در ادامه گفت: رهبری در این سخنرانی به انقلابی گری اشاره کردند و ما باید به این مسئله توجه کنیم و ما باید در مقابل زیادی خواهان و قدرت طلبان بایستیم و کسانی را که برای کشور مشکل ایجاد کرده اند دستشان را قطع کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار