معاون عمرانی فرماندار همدان از انسداد ۴۹ حلقه چاه غیرمجاز در همدان از ابتدای سال ۹۶ تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۴۳۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 09 June 2017
معاون عمرانی فرماندار همدان از انسداد 49 حلقه چاه غیرمجاز در همدان از ابتدای سال 96 تا کنون خبر داد.

به گزارش ایسنا، رضا زمانی در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان همدان، با اشاره به مواردی درباره منابع آبی تصریح کرد: کشور در قسمت کم‌آب و خشک جهان قرار دارد به طوریکه میزان متوسط بارندگی سالیانه 250 تا 300 میلیمتر است که این میزان از بارندگی کفاف مصارف کشاورزی، صنعتی و آب شرب را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: سازمان هواشناسی اعلام کرده همدان از لحاظ کمبود بارش در بین 31 استان کشور رتبه 23 را داراست بنابراین باید در زمینه مدیریت مصارف آب به طور جدی تلاش و در مصرف آب صرفه‌جویی کرد.

زمانی ادامه داد: میزان بارندگی تا پایان اردیبهشت، 278.9 میلیمتر بوده که نسبت به کوتاه‌مدت 6.9 میلیمتر افزایش و نسبت به بلندمدت 10 میلی متر کاهش داشته است.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه در سال 94، 700 حلقه، در سال 95، 857 حلقه و در سال 96، 49 حلقه چاه غیرمجاز پر شده است، گفت: میزان انسداد چاه‌های غیرمجاز در سال 96 کاهش یافته است که با توجه جدی به این مهم باید میزان برداشت از منابع زیرزمینی را مدیریت کنیم.

معاون فرماندار همدان عنوان کرد: 2400 حلقه چاه کشاورزی برای برق‌دار کردن چاه‌ها به شرکت توزیع نیروی برق معرفی شده که از این تعداد، 1040 حلقه چاه متعلق به شهرستان همدان بوده است.

وی با اشاره به مدیریت رودخانه‌ها متذکر شد: مدیریت امور آب باید به شکل جدی در بحث لایروبی و برداشت غیرمجاز از بستر رودخانه‌ها وارد عمل شده و حریم رودخانه‌ها چه در سطح شهر و چه در خارج از شهر حفظ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار