همدان در اجرای طرح‌های حوزه سلامت دانش‌آموزی، رتبه برتر کشور را کسب کرد.
کد خبر: ۴۳۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 09 June 2017
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: اداره‌ سلامت و تندرستی استان همدان در رتبه بندی اجرای طرح های حوزه سلامت دانش آموزی موفق به کسب رتبه‌ برتر کشور شد.

به گزارش ایرنا، مصطفی خزاعی افزود: بر اساس اعلام مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، اداره‌ سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان همدان در اجرای طرح‌های سفیران سلامت دانش آموزی، پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری اختلالات ژنتیکی، طرح دادرس و برگزاری دوره های ضمن خدمت رتبه‌ برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه طرح سفیران سلامت یک برنامه منسجم در راستای ایجاد یک شبکه‌ موثر برای ارتقای سطح سلامت دانش آموزان و از جمله مهم ترین طرح های آموزش و پرورش است اظهار کرد: این طرح در استان همدان به نحو مطلوب در تمامی مقاطع آموزشی همدان اجرا شد و 23 هزار دانش‌آموز استان در این طرح شرکت کردند.

خزاعی اظهار کرد: برنامه‌ سفیران سلامت که برای دوره‌های مختلف تحصیلی با همکاری معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تدوین شد این فرصت را برای دانش آموزان مهیا می کند که آگاهی های لازم در خصوص موضوع های سلامت و محیط زیست را با استفاده از ارزش های تعاملی و مشارکتی کسب و به سایر همسالان خود منتقل کنند.

وی با بیان اینکه 10 درصد دانش‌آموزان هر آموزشگاه به عنوان سفیر سلامت انتخاب شده اند افزود: در استان همدان این طرح در تمامی مدارس شهری و روستایی اجرایی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: دانش آموزان در طرح سفیران سلامت به طور منظم در نشست های مختلف شرکت کرده و با دریافت آموزش های لازم و دانش افزایی خود به تغییر رفتار همسالان و ارتقای فرهنگ خود مراقبتی کمک می کنند.

وی تاکید کرد: تحقیقات نشان می دهد افرادی که عادت های خوبی را در سنین پایین بدست آورند سعی می کنند در طول عمر خود آن عادت را نگه دارند و در حوزه بهداشت فردی هم تلاش می شود که به عادت های خوب دوران کودکی افراد تبدیل شود.

خزاعی گفت: زمان بندی مختلف جدول طرح سفیران سلامت در قالب دستورالعمل به مدارس ارسال و محتوای آموزشی بر طبق نیازهای اصلی با همکاری معاونت بهداشتی برای آموزش مدیران، مراقبان سلامت مدارس و سفیران سلامت مدارس تدوین شد.

وی با بیان اینکه طرح دادرس نیز با همکاری هلال احمر استان در 200 آموزشگاه و با پوشش 12هزار دانش آموز دوره‌ متوسطه‌ اول به صورت منظم در حال اجرا است گفت: مرحله شهرستانی و استانی آن برگزار شد و هم اکنون تیم های راه یافته به مرحله کشوری در حال آماده سازی هستند.

گفتنی است؛ برای ارائه آموزش ها درحوزه سلامت، آسیب های اجتماعی و ورزش در مدارس ازسه حوزه نیروهای رسمی آموزش و پرورش با عنوان مراقبان سلامت، اولیای دانش آموزان عضو انجمن اولیا و مربیان و گروه همسالان با عنوان سفیران سلامت استفاده می شود.

حدود 285 هزار دانش آموز در 2 هزار و 800 آموزشگاه استان همدان با بیش از 12 هزار کلاس درس تحصیل می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار