نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: "منیزیم و دولومیت" نهاوند خام‌ فروشی می‌شود.
کد خبر: ۴۳۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 09 June 2017
نماینده مردم نهاوند در مجلس با اشاره به این‌که نهاوند سرشار از ظرفیت‌های معدنی از جمله منیزیم و ‌دولومیت است، گفت: متاسفانه "منیزیم و دولومیت" نهاوند خام‌فروشی می‌شود.

به گزارش تسنیم، حسن بهرام‌نیا اظهار داشت: ظرفیت‌های بالقوه و بالفعلی در نهاوند وجود دارد که با طرح و برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند گام‌های بسیار مثبت و مناسبی برای تولید و ایجاد ظرفیت‌های اشتغال‌زایی در استان و کشور بردارد.

وی در خصوص ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها استان و شهرستان نهاوند برای تولید و اشتغال در کشور، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم سرمایه‌گذاری مناسب و حمایت از سوی دولت این ظرفیت‌ها در شهرستان نهاوند مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر این‌که نهاوند سرشار از ظرفیت‌های معدنی از جمله منیزیم و ‌دولومیت است که می‌تواند اشتغال‌زایی فراوانی با صنایع وابسته و تبدیلی داشته باشد، افزود: متاسفانه به‌دلیل عدم حمایت و رسیدگی، این معادن به صورت خام مواد خود را به فروش می‌رسانند و از ارزش افزوده و ارزآوری آن‌ها استفاده نمی‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که ایران از لحاظ معادن منیزیم و دولومیت در رتبه دوم جهانی قرار دارد، عنوان کرد: با برنامه‌ریزی مدون و حمایت‌های جدی می‌توان از این منابع خدادادی به خوبی استفاده کرد تا در راستای اشتغالزایی اهالی استان و شهرستان نهاوند گام‌های خوبی برداشته شود.

بهرام‌نیا بیان کرد: در زمینه‌های کشاورزی و دامپروری ظرفیت‌های خوبی برای تولید و کمک به اقتصاد مقاومتی در این حوزه انتخابیه وجود دارد که بهره‌وری از این ظرفیت‌ها نیازمند طراحی و برنامه‌ریزی اصولی و مدون دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در راستای کشاورزی و دامپروری در استان و به تبع آن در شهرستان وجود دارد، باید حمایت‌های جدی‌تری از سوی دولت انجام پذیرد تا بخش خصوصی نیز در این زمینه فعالیت بهتری را داشته باشد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس تصریح کرد: در زمینه گردشگری با توجه به طبیعت بکر و نابی که استان همدان و نهاوند دارد، می‌تواند میزبان توریست‌هایی از سراسر ایران و جهان باشد.

وی افزود: با وجود درختان زاگرسی این شهرستان دارای 13 سراب و طبیعت بسیار مناسبی است و همچنین 20 اثر تاریخی و قدیمی که مناسب گردشگری و جذب توریست است در این شهرستان وجود دارد که می‌تواند زمینه ساز اشتغال بسیاری از جوانان باشد.

بهرام‌نیا تصریح کرد: این ظرفیت‌ها همگی می‌تواند در راستای تولید و اشتغال‌زایی در کشور، ارتقاء و بهبود اقتصاد مقاومتی و دست‌یابی به اهداف تعیین شده کمک فراوانی را انجام دهد که این امر نیازمند رسیدگی، حمایت و سرمایه گذاری می‌باشد که دولت باید زمینه‌های لازم آن را فراهم آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار