مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: در اواسط سال جاری برای ۲ هزارو ۵۰۰ خانواده تحت حمایت جشن خودکفایی برگزار شود.
کد خبر: ۴۳۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 09 June 2017
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان همدان گفت:این نهاد درسال95 ازمحل تسهیلات بانکی و منابع داخلی سه هزار و 250 طرح خود اشتغالی و مشاغل خانگی برای مددجویان اجرا کرد که این رقم 53 درصد از مشاغل ایجاد شده در استان را شامل می شود.

به گزارش ایرنا، پیمان ترکمانه افزود: به استناد آخرین گزارش منتشر شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان درسال95درمجموع 6 هزار و 114 طرح خوداشتغالی و مشاغل خانگی توسط دستگاه های متولی اجرا شده است.

وی ادامه داد: کمیته امداد در سال 95 با ثبت سه هزار و 250 طرح اجرا شده در زمینه خوداشتغالی و مشاغل خانگی در سامانه رصد، جایگاه نخست استان همدان را در تحقق اشتغال تعهد شده در این سامانه کسب کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان در خصوص روند جذب تسهیلات اشتغال گفت: هر چند سهمیه کمیته امداد استان از محل تبصره 26 قانون بودجه سال 95، مبلغ 240 میلیارد ریال بود اما تنها 202 میلیارد ریال آن به استان ابلاغ شد با این حال با پیگیری های انجام شده و تعامل بانک های عامل استان، 236 میلیارد ریال از محل منابع بانکی در سال 95 جذب و برای خانواده های زیر پوشش اشتغال ایجاد شد.

ترکمانه اظهار کرد: با این حساب 117 درصد از کل اعتبارات ابلاغی در سال 95 جذب و از محل این منابع 2 هزار شغل ایجاد شد که 66 درصد این مشاغل، طرح های تولیدی بوده است.

وی ادامه داد: در کنار جذب منابع بانکی از محل تبصره های قانونی بودجه سنواتی، 92 میلیارد ریال نیز از محل صندوق اشتغال این نهاد جذب و در اختیار خانواده های تحت پوشش قرار گرفت که از این طریق نیز یک هزار و 250 طرح خوداشتغالی و مشاغل خانگی برای مددجویان اجرا شد.

وی گفت: 66 درصد خانواده های تحت حمایت این نهاد زنان سرپرست خانوار هستند که ایجاد شغل برای آنان و توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی، و اجتماعی این گروه خاص در جامعه تاثیر بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته و کمیته امداد از طریق ایجاد مشاغل خرد و خانگی در این زمینه گام برداشته است.

وی شناسایی استعدادها و علایق خانواده های تحت حمایت توسط مشاوران و متخصصان شغلی، ارائه خدمات آموزش شغلی و مهارت های فنی به خانواده های شناسایی شده به صورت رایگان، کمک به ایجاد فضای اشتغال برای طرح های در دست اجرا و تسهیل فرایند دریافت پروانه ها و مجوزهای شغلی، پرداخت وام از محل تسهیلات بانکی و منابع داخلی صندوق اشتغال کمیته، نظارت بر اجرای طرح ها، ارائه آموزش های تکمیلی و کمک به بازاریابی تولیدات خانوادهها را از مهمترین مراحل فرایند ایجاد مشاغل خرد و خانگی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا ترکمانه گفت: وضعیت مجریان طرح ها برای تعیین زمان توانمندی خانواده، قطع مستمری و اعلام خودکفایی خانواده بررسی می شود و پس از رسیدن خانواده ها به مرحله توانمندی و خودکفایی و قطع مستمری، سایر خدمات شامل خدمات درمانی،فرهنگی،حقوقی و مشاوره ای، ارائه کمک هزینه تحصیلی و اعطای جهیزیه و وام های قرض الحسنه به مدت 2 سال همچنان به این خانواده ها ارائه می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان افزود:سال 95، 13 هزارو 500 نفر در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای(بلندمدت) و آموزش های فنی و تخصصی (کوتاه مدت) شرکت کرده اند و در این راستا بیش از 18 میلیارد ریال برای برگزاری این دوره ها هزینه شد.

ترکمانه ادامه داد: رصد اشتغال پس از آموزش این کارآموزان 62 درصد بود و این رقم بالاتر از استاندارد مورد انتشار سازمان فنی و حرفه ای است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 870 نفر از مددجویان از طریق مراکز کاریابی این نهاد از فرصت های شغلی موجود در حوزه های مختلف استفاده کرده و مشغول به کار شده اند پیش بینی کرد: در اواسط سالجاری برای 2 هزارو 500 خانواده تحت حمایت جشن خودکفایی برگزار شود.

کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان 48 هزار و 50 خانوار در قالب 90 هزار و 595 نفر را به طور مستقیم زیر پوشش قرار داده است و به 13 هزار و 862 نفر خدمات موردی ارائه می کند.

اخبار مهم خبرگزاری ایرنا کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی @irnahamadan دریافت کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار