با آغاز فصل گرما و احتمال شیوع و پراکنش آفات نباتی و جلوگیری از طغیان آفات اشجار، عملیات سم‌پاشی درختان از هفته آینده به مدت ۱۵ روز از ساعت ۲۲ لغایت ۵ صبح در شهر نهاوند آغاز می‌شود.
کد خبر: ۴۳۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶ 09 June 2017
شهردار نهاوند با اعلام این خبر گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته برای حفاظت از درختان و مبارزه با آفات نباتی، عملیات سم‌پاشی درختان سطح شهر را از هفته آینده آغاز می‌کنیم.

به گزارشتابناک همدان از نهاوند، امیررضا یوسفیان بابیان اینکه عملیات سم‌پاشی درختان و فضای سبز سطح شهر نهاوند باهدف مقابله و مبارزه با آفات انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد:  عوامل متعددی نظیر فرارسیدن فصل گرما، وجود گردوغبار و ... در رشد موجودات و آفت‌ها نقش دارند که در مدت کوتاهی سطح درختان و فضای سبز را پوشانده و در صورت عدم پیشگیری و مقابله درنهایت منجر به آسیب رساندن به درختان خواهند شد.

یوسفیان با اشاره به اینکه در سم‌پاشی و آفت زدایی فضای سبز شهر از سم‌های استاندارد که بیشترین تأثیر را در از بین بردن آفات خواهند داشت استفاده خواهیم کرد. افزود:  از شهروندان نهاوندی نیز تقاضا داریم که در صورت مشاهده هرگونه آفت در بلوارها یا میادین سریعاً مراتب را به واحد فضای سبز شهرداری نهاوند اطلاع‌رسانی نمایند تا سریعاً جهت سم‌پاشی اقدام شود.

وی تصریح کرد: در این طرح جهت مبارزه با آفات و در راستای کنترل عوامل خسارت زا،  تمامی درختان و گیاهان معابر، خیابان‌ها، رفیوژها، پارک‌ها و میادین سطح شهر سم‌پاشی می‌شود.

یوسفیان ادامه داد: ازجمله آفات مهم گیاهی، زراعی، باغی و زینتی، شته‌ها هستند و این آفت علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی، تغییر شکل اندام‌ها، اختلال در فتوسنتز و نیز ناقل بیماری‌های ویروسی هستند.

وی از شهروندان خواست هنگام انجام عملیات، پنجره‌های مشرف‌به معابر را ببندند و برای چند ساعت از حضور در محل‌های سم‌پاشی شده خودداری کنند.

یوسفیان با قدردانی از همکاری شهروندان توصیه کرد شهروندان از پارک کردن وسایل نقلیه به‌ویژه خودروهای حاوی مواد خوراکی در حاشیه خیابان‌ها هنگام عملیات سم‌پاشی خودداری کنند.

شهردار نهاوند در پایان گفت: شهروندان در صورت مشاهده درختان آلوده به آفات در شهر و محلات می‌توانند با شماره ۷-۳۳۲۳۷۴۴۵  به‌منظور هماهنگی انجام عملیات سم‌پاشی تماس بگیرند تا کارشناسان فضای سبز در حداقل زمان ممکن نسبت به پیگیری موضوع و انجام عملیات سم‌پاشی اقدام کنند.











منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار