فرماندار تویسرکان با اشاره به اجرای طرح چهار خطه کردن محورهای تویسرکان - جوکار و تویسرکان- کنگاور گفت: این دو طرح در حوزه سامان‌دهی راه‌های ارتباطی شهرستان سال‌ها راکد بودند اما در دولت یازدهم با توجه ویژه بخش قابل‌توجهی از آنها اجرایی شده و به بهره‌برداری رسیده است.
کد خبر: ۴۳۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷ 05 June 2017
فرماندار تویسرکان گفت: شهرستان تویسرکان در سال های اخیر شاهد اجرای طرح های بزرگ و موثر عمرانی بوده و در مسیر توسعه قرار گرفته است.

به گزارشتابناک همدان از تویسرکان؛ حبیب مومیوند با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد تحرکات اثر بخش اجرایی در عرصه های مختلف در شهرستان تویسرکان بودیم اظهار داشت: پس از اتمام سد سرابی به عنوان یکی از طرح های بزرگ تویسرکان در حوزه تامین آب آشامیدنی، اجرای خط انتقال آب این سد به شهرهای تویسرکان و سرکان و منطقه سرابی و همچنین آغاز مراحل اجرایی انتقال آب  به دهستان سید شهاب از طرح های اثر گذار در شهرستان به شمار می روند.

وی افزود: همچنین طرح ساخت تصفیه خانه سد سرابی با مشارکت بخش خصوصی و به روش بی. او .تی آغاز شده و اکنون از 20 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

مومیوند به بهره برداری از طرح های مختلف آبرسانی به روستاهای مختلف شهرستان تویسرکان اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از روستاهای تویسرکان مانند لامیان، مراد آباد و آرتیمان از مجتمع های آبرسانی برخوردار شده اند.

وی افزود: آغاز مراحل اجرایی سد خرمرود که چندی پیش با حضور وزیر نیرو صورت گرفت نیز یکی از مطالبات جدی مردم تویسرکان و به ویژه منطقه خرمرود در سال های گذشته بود.

مومیوند عنوان کرد: این در حالی است که حوزه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت شاهد تحولات عظیمی همچون تجهیز بیمارستان ولی عصر(ع) با امکانات نوین درمانی و پزشکی، انجام طرح هتلینگ بیمارستان و پرداخت یارانه درمانی به مردم بوده است.

وی گفت: بیمارستان جدید تویسرکان نیز که اکنون از حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است از 96 تختوابه به 152 تختخوابه تبدیل شده و از بخش های مجهز و متنوع درمانی و کلینیک تخصصی برخوردار است که تا پایان سال 96 به بهره برداری می رسد.

فرماندار تویسرکان با اشاره به اجرای طرح چهار خطه کردن محورهای تویسرکان - جوکار و تویسرکان- کنگاور گفت: این دو طرح در حوزه سامان دهی راه های ارتباطی شهرستان سال ها راکد بودند اما در دولت یازدهم با توجه ویژه بخش قابل توجهی از آنها اجرایی شده و به بهره برداری رسیده است.

وی آغاز به کار دو شرکت تولید داروی تدبیر دارو و هگمتان دارو در آینده ای نزدیک و در کنار شرکت تولید داروی فاران شیمی را یکی از ظرفیت های بسیار خوب و اشتغالزا در شهرستان تویسرکان دانست و افزود: همچنین احیا و تقویت صنایع دستی مانند مبل و منبت، فرش دست باف و سفال فرسفج در دستور کار قرار گرفته است.

مومیوند گفت: در حوزه کشاورزی نیز با توسعه آبیاری تحت فشار و کشت های گلخانه ای سعی شده تا منابع آب مدیریت شده و به سمت تغییر الگوی کشت در شهرستان حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: در سال گذشته نیز شهرستان تویسرکان به عنوان شهرستان آزمونه طرح اصلاح باغ های گردو برگزیده شد و سه هزار هکتار از باغ های گردوی آن در مقطع زمانی پنج ساله اصلاح می شوند که افزایش قابل توجه درآمدزایی عمومی را به دنبال دارد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار