رئیس بنیاد مسکن ملایرگفت 39 درصد از طرح‌های بهسازی و اجرای طرح هادی روستا‌ در دولت یازدهم انجام شده است
کد خبر: ۴۲۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵ 15 May 2017
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ملایر گفت: از ابتدای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی در شهرستان ملایر تا‌کنون تعداد ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش تسنیم، مسعود رضایی در ملایر اظهار داشت: کل سهمیه شهرستان از ابتدای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی 19 هزار و 500 فقره با تسهیلات 206 میلیارد تومان است که از این تعداد  15 هزار و 500  واحد مسکن تحویل متقاضیان شده است.

وی بیان کرد: تعداد 16 هزار و 250 واحد مسکن روستایی به بانک معرفی شده که از این تعداد 15 هزار و 150 واحد عقد قرارداد شده است و هم اکنون یک هزار و 465 واحد در دست اجراست.

رئیس بنیاد مسکن ملایر توسعه گردشگری روستایی، بهینه‌سازی مصرف انرژی، افزایش مقاومت واحد‌های مسکونی در روستاها و ارتقای سطح بهداشت مسکن، مسکن معیشت محور را از اهداف مقاوم‌سازی مسکن روستایی با تأکید بر حفظ و احیای معماری بومی برشمرد.

وی با بیان اینکه بیشترین سهمیه اعتباری در زمینه مقاوم‌سازی مسکن روستایی به شهرستان ملایر اختصاص دارد، گفت: بخش مرکزی ملایر با بهره‌مندی 40 درصدی از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی بیشترین سهمیه را در شهرستان به خود اختصاص داده است.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طرح هادی و تهیه تعیین محدوده برای 208 روستای ملایر افزود: از تعداد 173 روستای بالای 20 خانوار شهرستان تا‌کنون تعداد 88 روستا با اعتباری بیش از 29 میلیارد‌ و 186 میلیون تومان مشمول اجرای طرح هادی و بهسازی معابر شده است.

وی با اشاره به اینکه تا‌کنون طرح هادی 38 روستا بازنگری شده استریال گفت: بازنگری طرح 9 روستا از سال 92 تا 95  انجام شده است.

رئیس بنیاد مسکن ملایر با بیان اینکه 39 درصد از طرح‌های بهسازی و اجرای طرح هادی روستا‌ در دولت یازدهم انجام شده است، گفت: اجرای طرح هادی و بهسازی 34 روستای شهرستان از سال 92 به بعد آغاز شده و اجرای طرح بهسازی تعداد 47 پروژه نیمه تمام قبل از سال 92 نیز طی این مدت  انجام شده است.

وی‌ با بیان اینکه درصد پیشرفت طرح هادی و بهسازی روستا‌های شهرستان 11 درصد جلوتر از میانگین کشوری است، عنوان کرد: درصد پیشرفت پروژه‌های شروع شده در زمینه بهسازی و مقاوم‌سازی در شهرستان ملایر 51 درصد است.

رضایی افزود: درصد پروژه‌های  مقاوم‌سازی  مسکن روستایی و اجرای طرح هادی شروع شده در استان 59 درصد است که در این زمینه استان هشت درصد جلوتر از ملایر است.

وی با بیان اینکه سهمیه قیر ابلاغی اولیه به استان سه هزار تن به ارزش ریالی 2 میلیاردو 640  میلیون تومان بوده است، بیان کرد: برای شهرستان ملایر حدود 6 هزار تن قیر در قالب 43 پروژه برآورد شده است.

رئیس بنیاد مسکن ملایر افزود: از محل قیر رایگان تاکنون 31 طرح با برآورد اولیه پنج هزار تن قیر در استان تصویب شده است و تاکنون از محل فوق سه هزار و 242 تن قیر حواله به ارزش 2 میلیارد و 249 میلیون تومان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه از محل قیر یارانه‌ای در شهرستان تاکنون 40 طرح به مرحله اجرا رسیده و بیش از 176 هزار متر مربع عملیات آسفالت‌ریزی انجام شده است، تصریح کرد: در راستای اجرای این 40 طرح در شهرستان بیش از 26 هزار تن آسفالت استفاده شده است.

رضایی با اشاره به اینکه سهمیه ملایر از قیر یارانه‌ای 17 درصد است، گفت: با پیگیری نمایندگان و فرماندار ویژه ملایر و بنیاد مسکن استان  سه هزار تن قیر مازاد به شهرستان  تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده  21 روستای شهرستان  برای جذب 964 تن  آسفات شناسایی شده و تاکنون 17 قرارداد خرید آسفات و قیرپاشی و حمل و پخش بین دهیاری‌ها و شرکت‌های تولید اسفالت برای استفاده مستقیم از آسفالت عقد شده و میزان 767 تن قیر با تضمین پرداخت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار