دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت: تمام شهرهایی که تعداد اعضای شورای آنها هفت نفر است انتخابات در آن شهرها به‌صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود در این راستا در استان همدان چهار شهر ملایر، نهاوند، تویسرکان و اسدآباد انتخابات شوراهای شهر آنها الکترونیکی است.
کد خبر: ۴۲۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 14 May 2017
دبیر ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در چهار شهر اسدآباد، ملایر، نهاوند و تویسرکان به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: ۲۱۰ شعبه اخد رأی الکترونیکی در این چهار شهر پیش‌بینی شده است.

به گزارش تسنیم، ابوالقاسم الماسی با اشاره به اینکه بیش از 20 هزار نفر در یک هزار و 370 شعبه اخذ رأی عملیات رأی‌گیری را انجام می‌دهند اظهار داشت: برای این دور از انتخابات یک هزار و 370 شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده که 559 مورد به شهرهای استان و 811 مورد به روستا‌ها اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه در 29 شهر و حدود 910 روستا در استان همدان رأی‌گیری شوراها انجام خواهد شد، بیان کرد: 6 هزار و 470 نفر داوطلب در سطح روستا و شهر برای انتخابات شوراها ثبت‌نام کرده بودند که 20 نفر توسط هیئت اجرایی در سطح شهر‌ها و 99 نفر نیز در سطح روستا‌ها صلاحیتشان احراز نشد اما با بررسی‌های هئیت نظارت درباره رد صلاحیت‌شده‌ها، 37 نفر در سطح شهر و 131 نفر نیز در سطح روستاها به تعداد داوطلبان افزوده شد.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت: در انتخابات ریاست جمهوری هر نامزد می‌تواند در هر شعبه یک نماینده داشته باشد و در سطح انتخابات شورای شهر و روستا نیز اگر تعداد داوطلبان بیش از 10 نفر باشد، به ازای هر پنج شعبه یک نفر را می‌توانند به فرمانداری‌ها معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری انتخابات الکترونیکی از 23 فرایند، دو فرایند به صورت دستی انجام می‌شود، عنوان کرد: تمام شهرهایی که تعداد اعضای شورای آنها هفت نفر است انتخابات در آن شهرها به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود در این راستا در استان همدان چهار شهر ملایر، نهاوند، تویسرکان و اسدآباد انتخابات شوراهای شهر آنها الکترونیکی است.

الماسی با اشاره به اینکه 210 شعبه اخذ رأی الکترونیکی در این چهار شهر استان همدان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در شعبه‌های تمام الکترونیکی هر چهار فرایند از جمله احراز هویت، اخذ رأی، شمارش آرا و تجمیع آرا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی افزود: برای برگزاری انتخابات تمام الکترویک شورای شهر 230 دستگاه ترمینال اجرا دریافت و 700 صندوق الکترونیکی دریافت شده است که در هر حوزه متناسب با تعداد رأی‌دهندگان سه دستگاه مستقر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار