رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بزرگ‌تر از کار خیر زنده نگه‌داشتن رسم نیکوکاری است که انسان‌ها سالیان سال به آن نیاز دارند، معتقدم خانواده مرحوم فرشچیان در این راستا قدم برمی‌دارند.
کد خبر: ۴۲۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 14 May 2017
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افتتاح يكصد پروژه بهداشتی به دست وزیر بهداشت در همدان طی دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش فارس، حبیب‌الله موسوی‌بهار آئین افتتاح خوابگاه دانشجویی بنیاد فرشچیان ضمن خیر مقدم به حضور خیرین و خانواده مرحوم فرشچیان در این مراسم، اظهار کرد: بزرگتر از کار خیر زنده نگه داشتن رسم نیکوکاری است که انسان‌ها سالیان سال به آن نیاز دارند، معتقدم خانواده مرحوم فرشچیان در این راستا قدم برمی‌دارند.

وی با اشاره به اینکه در عرصه سلامت، خیرین در تمام زندگی بشر پیشتاز بوده و خدمت کرده‌اند، گفت: طی سال‌های اخیر اثر خدمت خیرین را بیشتر شاهد هستیم و با شکل‌گیری مجمع خیرین سلامت آنها بهتر وارد کار شده اند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه روایت شده در زمین‌های مختلف نماز بخوانید که این زمین‌ها از انسان شفاعت کنند، افزود: خوشا به حال خانواده بزرگ مرحوم فرشچیان که در نقاط مختلف کشور رد پای خدمت آنها وجود دارد و پرورش یافتگان این مراکز هر جایی که کار خیری انجام دهند این افراد نیز از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ما از خیرین به انداره توانشان انتظار داریم و خیری که در حد توان یک ویلچر تهیه و در اختیار بیماران قرار می‌دهد در پیشگاه خداوند جایگاه والایی دارد، خاطرنشان کرد: در ساخت خوابگاه تحصیلات تکمیلی خیرینی بودند که کمک‌هایی در حد چندصد هزار تومانی داشتند و توانشان در آن حد بوده و ما ممنون آنها هستیم.

موسوی‌بهار با اشاره به اینکه در شهرستان‌های مختلف خیرین ورود کرده و کارهای خیر انجام داده‌اند که ما ممنون آنها هستیم، افزود: یکی از زمینه‌های اساسی و بکر آباد کردن خانه آخرت، عرصه بهداشت و درمان هستند.

وی با بیان اینکه شرکت هگمتان آب بیش از 200 میلیون تومان در ساخت پروژه خوابگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی کمک کرده اند که باید از انها نیز تشکر کرد، گفت: خوشبختانه اکنون با اقدامات خیرین عرصه سلامت و توجهی که به اجرای طرح سلامت شده چهره بهداشت و درمان دگرگون و در حال بهتر شدن است.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان همدان بیان کرد:‌ مفتخریم بگوییم که طی دو سه روز  آینده آغاز چهارمین سال اجرای طرح طرح تحول نظام سلامت است که حال با همت همگانی کارهای بزرگی انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در بیمارستان قلب فرشچیان که باعث رضایتمندی بیماران شده است، افزود: این بیمارستان به جای بیمارستان اکباتان که سابقه 90 ساله داشت و وضعیت تاسف‌باری از لحاظ ساختمانی پیدا کرده بود، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

موسوی‌بهار ادامه داد: هر عمل جراحی قلب در بیمارستان اکباتان 10 میلیون تومان برای بیمار تمام می‌شد که اکنون در بیمارستان جدید با هزینه تقریباً 800 هزار تومان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت حمایت از جیب مردم مورد توجه قرار گرفت، گفت: سالانه 700 هزار نفر به خاطر هزینه‌های کمرشکن سلامت زیر خط فقر قرار داشتند که خوشحالم اکنون حمایت شده و نجات پیدا کرده‌اند.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان همدان بیان کرد:‌ در آمار مخارج کمرشکن طی سال 91 تا 92  بهداشت و درمان ایران هم‌تراز کشورهای جیبوتی قرار گرفته بود که این بسیار تاسف‌بار بود اما تمام این موارد اصلاح شد.

موسوی‌بهار از ساخت 6 بیمارستان در استان خبر داد و افزود: چهار بیمارستان نظیر سوختگی بعثت، اسدآباد و نهاوند به زودی افتتاح خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان آیت‌الله بهاری در تابستان و بیمارستان اکباتان و تویسرکان سال بعد افتتاح خواهد شد، گفت: یک‌هزار و 200 تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه یکی از معضلات بزرگ ما نبود مرکز خوب و شایسته سوختگی بود که با تلاش صورت گرفته مرکزی برای این منظور ایجاد شد، افزود: با اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت تلاش بسیاری شد و باید گفت اساس کار ما بهداشت و نه سلامت است و کارهای بزرگی در این زمینه صورت گرفته که بعداً نتیجه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه ساخت 291 پروژه بهداشتی آغاز شده که 100 پروژه طی هفته‌های آتی توسط وزیر بهداشت بهره‌برداری خواهد شد، افزود: 350 هزار متر مربع ساخت و ساز بیمارستانی در استان در حال انجام است که با ساخت واحدهای LDR توجه خاصی به مادران باردار شده تا در شرایط بهتری زایمان کنند.

موسوی‌بهار با بیان اینکه در استان همدان هیچ دستگاه دولتی ام آر آی وجود نداشت اکنون دو دستگاه فعال است، خاطرنشان کرد: دو دستگاه رادیوتراپی فعال است و با هزینه 7 میلیارد تومان دستگاه سی تی آنژیوگرافی در حال راه‌اندازی است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت 300 ملیارد تومان تجهیزات وارد استان شده است، افزود: در سال 92 که مسوولیت دانشگاه را بر عهده گرفتم وضعیت دارویی کشور بسیار تاسف‌بار بود و هر روز 300 تا 400 قلم کمبود دارویی روی میزم بود که اکنون شرایط بسیار بهتری ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: در سال 92  پرداخت از جیب مردم 37 درصد بود اکنون میانگین 7.4 درصد پرداخت می‌شود و بیمارستان های دولتی تقریباً رایگان شده و این جریان حمایت از اقشار کم درآمد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار