مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان جامعه‌ای پویا و موفق است که فرهنگ کتاب‌خوانی در آن رواج داشته باشد، چراکه توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی دروازه‌ای برای پیشرفت جامعه می‌شود.
کد خبر: ۴۲۲۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 12 May 2017
همزمان با نیمه شعبان همانند سال های گذشته کتابخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان روز پنجشنبه تجهیز شدند.

مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در این باره  افزود: 34 قفسه کتاب، هشت میز مطالعه و 32 صندلی بین 12 کانون فرهنگی و هنری در استان همدان توزیع شد.

هادی فیض منش با اشاره به اینکه به روز شدن تجهیزات کتابخانه ای از اهداف تجهیز کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان است افزود: طرح اهدای تجهیزات کتابخانه ای به کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در راستای اجرای اهداف و سیاست های راهبردی ستاد عالی کانون های مساجد در پشتیبانی از کتابخانه های مساجد استان است.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از کتابخانه ها در رشد و بالندگی فکری اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد تاثیر گذار است بیان کرد: تجهیزات کتابخانه ای در حمایت از کتابخانه های جدید و ارائه خدمات کتابداری به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده توزیع می شود.

وی با بیان اینکه هر گونه هزینه‌کرد در حوزه مربوط به کتاب و کتابخوانی، سرمایه‌گذاری اثربخش است ادامه داد: می‌توان با برنامه‌ریزی‌های مناسب و اقدامات فرهنگی، فرهنگ کتابخوانی را در جامعه و به ویژه در میان جوانان تقویت کرد.

فیض منش تصریح کرد: جامعه‌ای پویا و موفق است که فرهنگ کتابخوانی در آن رواج داشته باشد، چرا که توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دروازه‌ای برای پیشرفت جامعه می شود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ مطالعه باید در دوران کودکی در فرد نهادینه شود گفت: شخصیت فرد در این دوران شکل می گیرد و باید فرهنگ ناب کتابخوانی را در زمان کودکی به فرزندان آموزش داد.

در حال حاضر بیش از 570 کانون فرهنگی و هنری در مساجد این استان تاسیس شده است که 98 درصد آنان در حال فعالیت هستند.

283 کتابخانه در مساجد استان نیز فعال هستند و در سال گذشته 120 قفسه کتاب ، 30 عدد میز مطالعه و 120 صندلی به 30 کتابخانه با اعتبار 300 میلیون ریال به کتابخانه های مساجد اهدا شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار