رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کبودراهنگ گفت این روزها، تالاب شیرین‌سو در کبودراهنگ میزبان پرستوهای دریایی سیاه، حواصیل خاکستری، چنگر و کشیم است، اردک سرسبز، کاکایی و پرستوی دریایی نیز در تالاب شیرین‌سو مأمن گزیده‌اند.
کد خبر: ۴۲۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷ 12 May 2017
گونه‌های متنوع پرندگان کنارآبزی، تالاب‌های شیرین‌سو و آق‌گل استان همدان را برای گذراندن روزهای بهاری انتخاب کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، پیمان زرین رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: این روزها، تالاب شیرین‌سو در کبودراهنگ میزبان پرستوهای دریایی سیاه، حواصیل خاکستری، چنگر و کشیم است، اردک سرسبز، کاکایی و پرستوی دریایی نیز در تالاب شیرین‌سو مأمن گزیده‌اند.

مجید شعبانلو، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر نیز از آمدن فلامینگوها به تالاب آق‌گل خبر داد و  گفت: در حال حاضر گونه‌های فلامینگو، حواصیل و کفچه نوک در تالاب آق‌گل حضور یافته‌اند.

معاون محیط طبیعت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز بیان کرد: گونه‌های مهاجر پرندگان در فصل پاییز از سمت سیبری به مرزهای با هوای گرم‌تر مهاجرت می‌کنند و با گرم شدن هوا دوباره به سیبری برمی‌گردند.

مهدی صفی‌خانی افزود: در حال حاضر پرندگان مهاجر تالاب‌های استان همدان از مرزهای جنوبی کشورمان از جمله تالاب هورالعظیم به تالاب‌های بخش‌های بالاتر از جمله شیرین‌سو و ‌آق‌گل حرکت کرده‌اند و در مسیر مهاجرت خود از این تالاب‌ها می‌گذرند.

وی با بیان اینکه برخی گونه‌ها از جمله چنگر  و خوتکا در تالاب‌های استان همدان زادآوری دارند، خاطرنشان کرد: ممانعت از شکار پرندگان، حفاظت از مناطق و ممانعت از تخریب زیستگاه آنان، مدنظر قرار دادن راهکارهای اجرایی توسعه پایدار برای کاهش اثرات سوء بر زیستگاه‌های پرندگان، لزوم اجرای طرح‌های ارزیابی زیست‌محیطی در مناطق مهم تجمع پرندگان و یا مسیرهای اصلی پرواز، طراحی و ساخت تأسیسات و تجهیزات تولید انرژی به نحوی که آسیب کمتری برای پرندگان داشته باشند، در حفاظت از پرندگان و زیستگاه‌های آنان موثر است.  

 گفتنی است؛ 20 اردیبهشت روز جهانی پرندگان مهاجر است که امسال با شعار «دنیای سالم برای پرندگان مهاجر و انسان‌ها» گرامی داشته می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار